Gå til innhold

Feste blits på fotostativ?

Anbefalte innlegg

Vet noen om det finnes en sko kan brukes til å feste Canon speedlite blitser til standard fotostativ? Tenker spesifikt på 550EX og 430EX (sistnevnte er på kjøpslisten). Kan være kjekt å montere blitser på stativ og spesielt disse gorillapodene for å kunne feste blitser "overalt".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det følger hvert fall med til Canon SpeedLite-blitsene.

9509301[/snapback]

Hmmm. Jeg kjøpte min EX550 for fem år siden. Dette var leeenge før jeg tenkte på å sette blitsen noe annet sted enn oppå kameraet. Så jeg tror jeg har rotet bort denne :blush: . Men jeg mener å huske at dette kun var en fot for å sette blitsen på et bord. Var det virkelig skrufeste til stativ?

Lenke til kommentar
Det følger hvert fall med til Canon SpeedLite-blitsene.

9509301[/snapback]

Hmmm. Jeg kjøpte min EX550 for fem år siden. Dette var leeenge før jeg tenkte på å sette blitsen noe annet sted enn oppå kameraet. Så jeg tror jeg har rotet bort denne :blush: . Men jeg mener å huske at dette kun var en fot for å sette blitsen på et bord. Var det virkelig skrufeste til stativ?

9510747[/snapback]

Til min 580EX så fulgte det med en fot som kunne monteres. Dette var for å f.eks sette blitzen på ett bord eller annet, men jeg tok en titt på den foten nå og jaggu var det ikke gjenger på undersiden. Så uten å ha testet den på ett stativ her nå, så ser gjengene ut til å passe stativ skruen.

Ergo stor sannsynlighet at andre blitz-føtter til Canon Speedlite blitzer har samme system. :)

Lenke til kommentar
Vet noen om det finnes en sko kan brukes til å feste Canon speedlite blitser til standard fotostativ? Tenker spesifikt på 550EX og 430EX (sistnevnte er på kjøpslisten). Kan være kjekt å montere blitser på stativ og spesielt disse gorillapodene for å kunne feste blitser "overalt".

9508885[/snapback]

Disse finner du (i universalversjon) både med og uten sync kontakt i de fleste fotobutikker. Dette er dessverre utstyr av den sorten der påslaget ofte er vannvittig. (Det verste jeg har sett så langt er sammenleggbar reflektor til 1000 spenn, på ebay får du typisk 5 for 7 dollar)

Du finner bøttevis for en slikk på ebay.

Her f x :

http://cgi.ebay.com/Synchro-Hot-Shoe-Flash...oQQcmdZViewItem

eller her

http://cgi.ebay.com/Accessory-Shoe-Brand-N...1QQcmdZViewItem

Goffen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...