FnoFFen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Vet noen om det finnes en sko kan brukes til å feste Canon speedlite blitser til standard fotostativ? Tenker spesifikt på 550EX og 430EX (sistnevnte er på kjøpslisten). Kan være kjekt å montere blitser på stativ og spesielt disse gorillapodene for å kunne feste blitser "overalt". Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Fulgte med en slik sak til min sigma. Kjekk duppeditt. http://cgi.ebay.com/Mini-Stand-for-Shoe-Mo...1QQcmdZViewItem Ser slik ut.. men var forholdsvis dyr. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Følger det ikke vanligvis sånne adaptere med blitzene når du kjøper dem da? Jeg fikk i alle fall med til SB800. Reviews av 550EX ser og ut til at det følger med en? Endret 16. september 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det følger hvert fall med til Canon SpeedLite-blitsene. Lenke til kommentar
FnoFFen Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Det følger hvert fall med til Canon SpeedLite-blitsene. 9509301[/snapback] Hmmm. Jeg kjøpte min EX550 for fem år siden. Dette var leeenge før jeg tenkte på å sette blitsen noe annet sted enn oppå kameraet. Så jeg tror jeg har rotet bort denne . Men jeg mener å huske at dette kun var en fot for å sette blitsen på et bord. Var det virkelig skrufeste til stativ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det følger hvert fall med til Canon SpeedLite-blitsene. 9509301[/snapback] Hmmm. Jeg kjøpte min EX550 for fem år siden. Dette var leeenge før jeg tenkte på å sette blitsen noe annet sted enn oppå kameraet. Så jeg tror jeg har rotet bort denne . Men jeg mener å huske at dette kun var en fot for å sette blitsen på et bord. Var det virkelig skrufeste til stativ? 9510747[/snapback] Til min 580EX så fulgte det med en fot som kunne monteres. Dette var for å f.eks sette blitzen på ett bord eller annet, men jeg tok en titt på den foten nå og jaggu var det ikke gjenger på undersiden. Så uten å ha testet den på ett stativ her nå, så ser gjengene ut til å passe stativ skruen. Ergo stor sannsynlighet at andre blitz-føtter til Canon Speedlite blitzer har samme system. Lenke til kommentar
goffen Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Vet noen om det finnes en sko kan brukes til å feste Canon speedlite blitser til standard fotostativ? Tenker spesifikt på 550EX og 430EX (sistnevnte er på kjøpslisten). Kan være kjekt å montere blitser på stativ og spesielt disse gorillapodene for å kunne feste blitser "overalt". 9508885[/snapback] Disse finner du (i universalversjon) både med og uten sync kontakt i de fleste fotobutikker. Dette er dessverre utstyr av den sorten der påslaget ofte er vannvittig. (Det verste jeg har sett så langt er sammenleggbar reflektor til 1000 spenn, på ebay får du typisk 5 for 7 dollar) Du finner bøttevis for en slikk på ebay. Her f x : http://cgi.ebay.com/Synchro-Hot-Shoe-Flash...oQQcmdZViewItem eller her http://cgi.ebay.com/Accessory-Shoe-Brand-N...1QQcmdZViewItem Goffen Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Men jeg mener å huske at dette kun var en fot for å sette blitsen på et bord. Var det virkelig skrufeste til stativ? 9510747[/snapback] Sannsynligvis. Både Sigma og Nikon legger ihvertfall med en slik fot (med skruefeste under) til sine blitzer. Lenke til kommentar
FnoFFen Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Takker for mange svar. Ganske sløvt av meg at jeg aldri så under den dingsen som fulgte med blitsen (EX550) i sin tid Får ta en runde i leiligheten og se om jeg finner'n igjen - men jeg tviler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå