Firesky Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Etter å satt opp ubuntu på nytt, så vil den ikke spille av flere kilder om gangen, hvis jeg spiller med xmms, så vil ikke lyden fra fks vlc fungere. Nå er ikke jeg kjent med hvordan lyden i PC-en fungerer, men det kan virke som et program åpner lyd-enheten, så må den lukke lyd-enheten før neste program kan bruke den. Om lydkortene mitt støtter hardware-mixing aner jeg ikke dessverre ikke. Må også nevne at jeg har 2 lydkort, et onboard, og et Maudio2496. noen som har noe ide til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Herm etter denne du og se hvordan det går; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9507509 Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 ESD er aktivert Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hva med å ta på autodetect i stedet for ESD? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Hva med å ta på autodetect i stedet for ESD? 9509082[/snapback] Jeg forsto det slik i tråden Govassa ga meg, at det skulle stå på ESD, den har stått på auto hele tiden, begge fungerer like dårlig. Jeg setter den tilbake til auto igjen nu Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Jeg har hatt suksess med dette med USB-lydkortet mitt, som slet litt med ALSA. Du kan prøve dettte: gedit ~/.asoundrc Legg inn dette i fila og lagre etterpå. Deretter logge ut og inn: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor pcm.!default { type plug slave.pcm "dmixer" } pcm.dmixer { type dmix ipc_key 1024 # This must be a unique IPC key (see ipcs output) ipc_key_add_uid true # UID will be added to IPC key slave { pcm "hw:0" period_time 0 period_size 1024 # Must be power of 2 for alsa-oss buffer_size 8192 # ditto rate 44100 } } pcm.dsp { type plug slave.pcm "dmixer" } pcm.dsp0 { type plug slave.pcm "dmixer" } Endret 16. september 2007 av RattleBattle Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Jeg har hatt suksess med dette med USB-lydkortet mitt, som slet litt med ALSA. Du kan prøve dettte: gedit ~/.asoundrc Legg inn dette i fila og lagre etterpå. Deretter logge ut og inn: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor pcm.!default { type plug slave.pcm "dmixer" } pcm.dmixer { type dmix ipc_key 1024 # This must be a unique IPC key (see ipcs output) ipc_key_add_uid true # UID will be added to IPC key slave { pcm "hw:0" period_time 0 period_size 1024 # Must be power of 2 for alsa-oss buffer_size 8192 # ditto rate 44100 } } pcm.dsp { type plug slave.pcm "dmixer" } pcm.dsp0 { type plug slave.pcm "dmixer" } 9509234[/snapback] Funka ikke det heller :\ Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Aha! Du spiller av med XMMS... Den bruker ikke ALSA som default, sjekk at du bruker det i preferences. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Jeg har testa med alsa og oss, samme greia. Meneh, hva er forskjell på oss og alsa? EDIT: Whao! mulig jeg tar feil nå, spiller musikk med gxine, og film med vlc, å det funker! Da er det altså XMMS som fucker? Endret 16. september 2007 av Firesky Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Har testa litt og fått det til å funke nå, måtte sette XMMS til alsa, i tillegg til å bruke configfila RattleBattle ga meg. Takker så mye for hjelp! Lenke til kommentar
................... Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) ... Endret 9. juli 2010 av ................... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå