Raring Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Broren min har bursdag snart og vi har tenkt å kjøpe han en bærbar spillmaskin. Har hørt mye om både Nintendo DS og PSP, men hva er best? Noen som har innspill om hvilken som egner seg best for en ni-åring? Hvilke spill som som passer best? Han liker spill hvor du får diverse opdrag du skal utføre, gjerne slike platform-spill, men de bør ikke bli for vanskelige, da man lett blir lei av spill du ikke får til veldig bra? Noen som har prøvd begge delene? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Ds helt klart Med f.eks Mario 64 Ds fantastisk spill (Helt likt som Mario 64, men helt klart verdt det). Psp er fin den og, men den er mer en multimediamaskin, mens DS er mer enn spillmaskin. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 PÅ psp kan man spille alle typer spill bare man gjør det rett På ds kan du bare spille ds spill. Ds har mest mario plattform om broren din liker det. PSP kan man "ulovlig" spille SuperNintendo og Gameboy Advance på. Jeg er ingen fanboy og forsøker ikke å hinte til hva som er best men jeg har spilt 95%psp og 5% ds (min bror har). Jeg har mange spilletimer på psp så fyr løs med mer konkrete spørsmål og du kan godt se etter flere "psp vs ds" tråder. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg ville helt klart gått for en Nintendo DS. Denne har per dags dato absolutt aller best spillutvalg (etter min mening, og mange andre sin også tydeligvis), og den trykkfølsomme skjermen bringer både ekstra glede og nye muligheter. DS passer for alle aldersgrupper, et bredt spillutvalg i alle sjangre og er billigere enn PSP. DS har heller ingen lastetider i spillene. PSP derimot er mer enn en spillmaskin. Den gir det muligheten til å spille musikk, og se filmer for å nevne noe. PSP er mer en multimediekonsoll. Den har færre gode spill enn Nintendo DS, i hvert fall etter min mening. Lykke til. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Kan like lett spill "ulovlig" Super Nintendo og Gameboy Advance på DS også 9508329[/snapback] Glemte å nevne det ja. Men det kommer vel mest an på budsjettet hva man velger da. Og snes på en ds? Må da være disse konverterte spillene da. Eller disse "emuleringskasettene". Spec-ops-j: PSP er laget som en spillmaskin med musikk/video funksjoner. Ikke en multimedie maskin med spillfunksjoner. 9508344[/snapback] Helt enig og jeg er den første i køen til Psp slim, men for en 9 åring så er DS et mye bedre valg. Pga. Spill utvalg og behov. Tipper han bare vil spille på den og kommer neppe til å downgrade en psp før om 6-7 år Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg har også begge to. Hver konsoll har sine fordeler, men til en 9-åring, så vil jeg anbefale DS. Grunnen er flere spill for barn (men som voksne også kan ha mye gøy med). DS er også enklere å bruke. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg har i alle fall aldri kost meg så mye med en håndholdt som jeg gjør med DS'en.. PSP'n ligger faktisk hjemme i Norge og støver, mens DS'en er med på ett år her i USA.. (angrer egentlig litt på at jeg ikke tok med PSP'en siden Crisis Core kommer ut etterhvert.. ) PSP'en kjøpte jeg på release og kjøpte meg burnout.. etter det fiklet jeg litt med homebrew før den ble lagt på hylla.. DS'en derimot kjøpte jeg for 3 måneder siden og er daglig i bruk.. Lenke til kommentar
wwwerner Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Det dumme med å kjøpe PSP, er det at det nesten ikke kommer spill til den lenger! Det finnes et utvalg, men det er det... Tror jeg ville gått for DS... Jeg liker best PSP, men den har som sagt dårligere utvalg.. Endret 18. september 2007 av wwwerner Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jeg så på E3-konferansen av sony, og det er en del bra spill på vei til PSP. Ta en titt på den selv og se, det er helt i begynnelsen. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Crisis core til psp ser bra ut :O Men håndholdt konsoll til 9 åring, så gå for nds. Barnevenllig og greie tittler :] Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Mindre konstruktive poster fjernet Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg hadde psp som jeg kjøpte til ferietur i syden. Den ble brukt kun på flyreisa ned. Etter at jeg kom hjem så sto den og støvet en stund før jeg til slutt solgte det. Tok så sjansen på ds fra elkjøp(tenkte jeg kunne levere den tilbake hvis jeg ikke likte den), og nå har jeg 5 spill til den, og både søster, dama, og svigerforeldre spiller på den:) (dama kjøpte seg faktisk en rosa selv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå