Shibiz Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Lørdag 15.09.07 ble jeg nektet adgang til Havanna etcetera.. Kjæresten min, og de andre venninnene samt kamerater ble veldig forbannet og opphisset over hva som foregikk. Vi skulle inn på et utested som vanligvis folk på min alder ville ha komme inn på. De fleste gikk før meg så de fikk betalt og gikk inn, men når jeg var den nest siste og etter med var min kjæreste. Da jeg kom opp til vakten som sjekker ID og navn spurte han hva mitt navn var. Vakt: "Hva heter du?" Meg: "Shahab Afsharipour" Vakt: "når er du født" Meg: "87, 1987" Vakt: "Ser ikke ut som det står 87" Silje Camilla (kjæresten min): "Hæ? Sier du at det ikke er ekte" Vakt: "Ja det ser ut som det er skrapet fram 1987, ser ut som det står noe annet" Meg: "Hva mener du? Du kommer jo inn på esso lørdags kveldene når jeg jobber. Du har jo spurt meg mange ganger hvor gammel jeg er". Vakt: "Beklager, du kommer ikke inn her" Rett etter meg kom det 5 jenter som jeg kjenner, alle dem er 17-18 år gamle, og vakten så på kortene des så kom de inn. Etter det sto en kamerat av meg som også er fra utlandet. Han kom også med kjæresten sin, til å med er han eldre en meg. Og han kom ikke inn. Jeg blir ikke bare forbannet, men frustrert også. Det verste var at innehaveren sto bak han, og så på alt av dette. Når jeg ga ID kortet mitt til "hoved vakten" og han så at jeg var født i 87, men dette kom ut av han. "Jeg beklager, men hvis han andre sa nei så kommer du ikke inn". "Hoved vakten" Da jeg spurte hvorfor de slapp inn jenter på 17-18 år så svarte han. "Du som er gutt burde jo vite det. De har jo 2 pupper". "Dette er et privat eiet utested, og vi kan selv bestemme hvem vi vil slippe inn, og hvem vi ikke vil slippe inn" og når jeg spurte han om de forskjellsbehandlet folk med utenlandsk bakgrunn så svarte han ikke, han så på meg, og snudde seg. Jeg blir bare så frustrert over at de kan ha noe moral over sånt, og at innehaveren/ del eier kan oppføre seg sånt. 2 min etter at venneflokken kom ut igjen gikk vi til et annet utested.. Vi snakket litt med vakten der, og han sa at vi kan politianmelde dette, og gå til skjenketilsynet. Men han var heller ikke 100% sikker. Og da lurer jeg på i dette tilfellet om jeg kan faktisk gjøre noe med det, med loven på min side? Jeg er selv aktiv i lokal politikken her i kr.sand og vil ta dette opp med mitt parti og de andre politiske partiene. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Fra vekterkurset mener jeg å huske at man har lov til å stenge ute akkurat hvem man vil, men man har ikke lov til å gjøre det på grunn av hudfarge, handicap og lignende. Hvis du klarer å sannsynliggjøre at utestedet bedriver systematisk diskriminering, har du en grei sak. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Jeg er ikke en voldelig person. Såvidt jeg ser det hadde han null grunn ti å stenge meg ute. Syntes dette er svært urettferdig behandlet! Og de har ikke lov til og skjenke sprit til folk under 20-. Da ser jeg ikke grunnen til å slippe inn jenter et stykke under 20. Endret 16. september 2007 av Shahab Lenke til kommentar
trøls Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Han trenger ingen årsak. Han kan slippe inn akkurat hvem han vil. Men han har ikke lov til å systematisk diskriminere på grunn av blant annet hudfarge. Sjekk www.lovdata.no for utfyllende greier. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Så lenge det ikke gjøres systematisk pga rase, hudfarge, religion, sexualitet etc. bryter han ingen lover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå