mar Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 hva heter din arbeidsgiver? Jeg vile nok ikke falt av stolen dersom vedkommende jobber for NextGenTel. Er også mulig han jobber et annet sted der man har litt kundekontakt. Det er nemmelig slik at kunder som ikke aner hvilke avtaler de inngår er et stort problem mange steder. Noe som egentlig kommer godt frem i denne tråden Det hjelper jo heller ikke at bedrifter som NextGelTel og mange andre har vilkår og produkt/pris-strukturer som ikke alltid er like fornuftige. Feks NGT sin ordning der de sier at man slipper linjeleie dersom man har NextPhone. Det er jo bare tull, alt de gjør er å flytte de 60 kronene over på en annen del av fakturaen. For å gjøre det enda verre så oppgir de NextPhone prisene uten disse 60 kronene, men med en sånn fin liten * på slutten også noen små bokstaver nederst i prislisten. Fra et juridisk synspunkt har de alt på det tørre, men det er en løsning som bare skaper krøll(siden kunder ikke leser slikt skikkelig, noe NGT er klar over). Måten telefonselgere presenterer det hele på hjelper jo heller ikke. Hilsen en som har vært NGT kunde mer eller mindre sammenhengende siden 2000/2001(med en del fakturaproblemer) og som også har jobbet der i en liten periode (driver med helt andre ting et helt annet sted nå). Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Tror ikke du har lettet noe særlig:http://www.nextgentel.no/ressurser/vilkaar...-2007-03-07.pdf Alle vilkår ligger på nettsidene til NGT http://www.nextgentel.no/privat/vilkaar/ Kjekt, og enda bedre hadde det vært om villkårene ble presentert for meg da jeg uheldigvis oppgraderte. Mailutvekslingen min med dem har ikke gitt inntrykk av at det utvises noen velvilje til å flytte meg over på et nytt produkt. Og jeg lurer fortsatt på hvorfor det er mulig for kunder å "velge" utgåtte produkter. Må da være enklere for NGT å administrere bare de nye abonnementstypene og ikke en haug med gamle i tillegg. Og når det kommer et nytt abonnement som tilsvarer det kunden har, men er billigere, burde kunden få et tilbud om kostnadsfritt bytte. Det handler om å gjøre det litt mer lettvint for kundene. Jeg søker støtte i tanken om at denne praksisen muligens ikke vil oppfattes som kundevennlig av alle Jeg har nå i hvertfall sendt ny mail, så får vi se hva jeg må bla opp for å bytte. Kan vel hende vinninga går opp i spinninga, men i det minste har jeg lært å ikke prøve meg på automatisert oppgradering igjen Endret 14. oktober 2007 av Pellick Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Joda, jeg kan endre produkt mot et lite gebyr på kroner 300,-. Altså vil det ta et lang tid før jeg har spart noe på å bytte. Hva er dette for noe tull? I stedet for å sette ned prisene på eksisterende abonnement, oppretter de bare nye produkter og krever 300 kroner av de "gamle" kundene for å la dem bytte? Oppsummering: jeg kan få samme hastighet som jeg har nå, 30kr billigere pr. måned, men jeg må bla opp 300 kr for å få den nye prisen. Forskjellen i villkår ligger i bindings- og oppsigelsestid, men jeg er uansett utenfor binding. Endret 15. oktober 2007 av Pellick Lenke til kommentar
Molay Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 hva heter din arbeidsgiver? Jeg jobber faktisk på et hotell, men før dette jobbet jeg for et flyselskap og ble veldig obs på ens rettigheter. Og det er vel i bunn og grunn hva dette handler om, hvilken rettigheter og plikter man har i forhold til ens vilkår. Men selvfølgelig er det mange selskaper som gjør det vanskelig for kundene og få sjekket i alt, noen som har prøvd å bestille strøm fra ny leverandør i det siste? jeg tror dette gjelder mange selskaper og er et produkt av den harde konkurransen som finnes i bransjen. noe som merkes veldig godt i bredbåndsbransjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Vi har nextgentel 20000 den funker helt fint og har aldri blitt disconnecta eller no heller ikke fått slike feil Endret 15. oktober 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 hva heter din arbeidsgiver? Jeg jobber faktisk på et hotell, men før dette jobbet jeg for et flyselskap og ble veldig obs på ens rettigheter. Og det er vel i bunn og grunn hva dette handler om, hvilken rettigheter og plikter man har i forhold til ens vilkår. Men selvfølgelig er det mange selskaper som gjør det vanskelig for kundene og få sjekket i alt, noen som har prøvd å bestille strøm fra ny leverandør i det siste? jeg tror dette gjelder mange selskaper og er et produkt av den harde konkurransen som finnes i bransjen. noe som merkes veldig godt i bredbåndsbransjen. NGT har nok sitt på det tørre rent juridisk, men praksisen oppfattes ikke akkurat som god kundeservice av meg i hvertfall. I hvertfall kommer jeg jeg til å beholde MegaFree ettersom det i øyeblikket koster meg mindre enn å bytte til Mega 20000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå