Gå til innhold

Playstation 3 review.

_KroSjefen_

Anbefalte innlegg

Her ein liten omtale av playstation 3 etter snart eit år på markedet...

han skriver om fysiske specsa til konsollen, psStore så langt og spilla..

grei omtale egentlig..men eg slutta og lese den når eg kom til:

The controller is now wireless, a million times lighter and feels better overall. Sony did a great job designing the console, and the controller and I don’t think I would change anything about it.

KILDE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker sixaxis, har greid og blitt vant med vekta - så den plager meg ikke lenger. At den er trådløs er selvfølgelig et pluss, jeg er dog litt skeptisk til hvordan skulderknappene (R2/L2) blir å fungere etter ett års tid. På den ene siden virker de bedre gjennomtenkt nå, siden de ikke kan sette seg fast (jeg var ofte plaget med dette med DuoShock 2), men på en annen side virker de mer utsatt for skade om man mister stikken. Det jeg savner mest med sixaxis er, som de fleste - rumble.

Endret av Stikko
Lenke til kommentar

Jeg liker SIXAXIS veldig godt. Forbedringspotensialet ligger hovedsakelig i skulderknappene og mulighet for rumble. Syns SIXAXIS-funksjonaliteten er svært kjærkommen. Den har kanskje ikke hatt mange gode bruksområder enda, men det gir en nokså annerledes spillfølelse, og det er for min del en fin avveksling å sveive litt med armene i Lair.

Lenke til kommentar

Kan ikke fordra SIXAXIS. Likte heller ikke PS2-kontrollen så godt, men den var bedre. SIXAXIS blir for lett, den mangler vibrasjon og skulderknappene er ikke veldig behagelige. Liker bedre triggerne på Xbox 360-kontrollen. En annen vesentlig del er mangelen på vibrasjon.

En annen ting jeg ikke liker med Playstation-kontrollene er formen og størrelsen. Den blir litt for liten for meg, håndtakene føles for korte. Stikkene liker jeg heller ikke plasseringen på, og synes at de blir for løse for f.eks. skytespill.

Bevegelsesfunksjonene fungerer greit, men synes det føles litt låst med tanke på at jeg er vant med Wii-kontrollene som er mye friere med tanke på at hendene er hver for seg.

Lenke til kommentar

stilig review...

Jeg syns kontrollen er god nok, og liker faktisk spakene så nærme hverandre. men den er altfor lett og l2+r2 knappene er bare painfull som de er nå.. sklir lett av og er vanskelig å pushe fort som foreksempel hvis du vil spille god of war 1 der man må åpne ting ved å spamme r2.

ellers er jeg utrolig fornøyd med konsollen så langt.

Lenke til kommentar

Jeg er også utrolig fornøyd med konsollen, men kontrollen har forbdrings potensiale.

R2 og L2 knappene skulle ha hatt gummi dekke eller vært banan formet, jeg har en tendens til å glippe og det er veldig plagsomt.

Som alle andre er jeg også enig i at kontrollen skulle hatt rumble.

Som jeg har hørt skal det komme en kontroll fra Sony med rumble og noe nytt og spennende, men hva det er det vet jeg ikke.

Håper også på et nytt design har jo hatt samme design siden ps1, og det er vell 10 år siden den ble lansert?

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar
Hvorfor forandre på et design som er genialt? Ellers har jeg stort sett samme oppfatning av kontrollen og konsollen som dere andre her.

Kontrollen er bra den, men R2 og L2 irriterer meg, og jeg savner også rumble.

9511276[/snapback]

Vell personlig er jeg ganske lei av designet men det er jo forsåvidt ganske bra da, er jo ikke ubehagelig så det går greit nok.

Personlig så liker jeg xbox kontrollen best, ikke 360 men vanlig xbox den lille gjennomsiktige.

Lenke til kommentar

Ja kontrollen er for liten. Eg kjenne ubehage i høgrehånda etter noen timer med spilling. Håndgrepet stikker meg liksom i hånda, og det er ikkje bra. Derfor syns eg PS2 kontrollen er noe meir behagelig sånn sett.

Dette er jo subjektivt..men eg meiner heilt klart at Sixaxis er ein tragedie i likhet med den første Xbox kontrollen. :thumbdown:

Men der kontrollen til Sony lukter billig Brio leketøy, hever selve konsollen seg allvorlig mye. Det oser kvalitet av PS3. Den er veldig veldig pen å se på så lenge den står(i likhet med 360). Men med sine betraktelig lavare støy og touch sensetive knapper er den rett og slett lekker :love:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Ja kontrollen er for liten. Eg kjenne ubehage i høgrehånda etter noen timer med spilling. Håndgrepet stikker meg liksom  i hånda, og det er ikkje bra. Derfor syns eg PS2 kontrollen er noe meir behagelig sånn sett. 

Dette er jo subjektivt..men eg meiner heilt klart at Sixaxis er ein  tragedie i likhet med den første Xbox kontrollen. :thumbdown:

Men der kontrollen til Sony lukter billig Brio leketøy, hever selve konsollen seg allvorlig mye. Det oser kvalitet av PS3. Den er veldig veldig pen å se på så lenge den står(i likhet med 360). Men med sine betraktelig lavare støy og touch sensetive knapper er den rett og slett lekker :love:

9511516[/snapback]

Ja playstation 3 er en lekker konsoll, men jeg syns nå ikke kontrollen er noe billig brio leketøy.

Lenke til kommentar
Ja kontrollen er for liten. Eg kjenne ubehage i høgrehånda etter noen timer med spilling. Håndgrepet stikker meg liksom  i hånda, og det er ikkje bra. Derfor syns eg PS2 kontrollen er noe meir behagelig sånn sett. 

Dette er jo subjektivt..men eg meiner heilt klart at Sixaxis er ein  tragedie i likhet med den første Xbox kontrollen. :thumbdown:

9511516[/snapback]

Ja playstation 3 er en lekker konsoll, men jeg syns nå ikke kontrollen er noe billig brio leketøy.

9511615[/snapback]

Brio tre leketøy er fanken ikke billig! Prøv å gjett hva en komplett jernbane i tre kostet en fattig far på 5 årsdagen til junior....

Lenke til kommentar

Ha ha! Go Brio :thumbup: Jeg må si meg veldig fornøyd med SIXAXIS. Unnskyld meg, men hvis dere vil ha en vibrator mens dere spiller, kan dere bare ta en titt her.

Jeg liker lettheten og bevegelssensoren, spesielt i Warhawk. Mye mer engasjerende og intuitivt. Kommer nok aldri å gå til anskaffelse av en eventuell ny, "forbedret" kontroll med vibrering som spillutviklere kommer til å voldta.

All cred til Sony som har klart å holde på det gamle designet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Alt jeg ønkser meg med ps3 er en kontroll som ikke gir meg vond tommel etter en stund med spilling. Når det er på plass ligger alt til rette for at ps3 skal bli min favorittkonsoll...

Lenke til kommentar

Ikke at jeg vet det, men tror ikke R2 og L2 knappene til Sixaxis kontrollen er designet som triggere(sånn som knappene til xbox 360 kontrollen), tror de er designet med tanke på rask trykking, tenk litt på våpenskifting i R:FoM. Eneste jeg savner er rumble, tenker aldri på det under spilling men etter på savner jeg det. Ellers så synes jeg den er bra. Sitter godt i hånden(min altså :) ), motionsensorene fungerer bra(tenker på Warhawk) og kontrolen fungerer bra til skyting. De kunne sikkert begynt å forbedre den innen nå, men utseende fungerer fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...