Gå til innhold

Kjøre båt - Aldersgrenser

99tnor

Anbefalte innlegg

Jeg tror du får kjøre så lenge man fyller 16 det året ;)

Sommer er digg, selvom jeg ikke kjører lovlig :D Båt er viktig, og tror de fleste her inne elsker det :D

9512723[/snapback]

Nei, det er ikke det året du fyller 16, men så fort du har fylt 16 har du lov.

*Gledesdreper*

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten, jeg kjenner en som ble tatt i fjor sommer. To dager før han ble 16 :p da hadde politiet gitt ham en advarsel og sagt at han måtte fortøye båten til han fylte 16..

Sånn kan det gå..

9522757[/snapback]

Hehe, ja sånn kan det gå. Jeg får kjøre forsiktig da :innocent:, uansett så er det ALDRI politi der jeg skal kjøre, men hvis jeg møter noen så tar jeg det med ro!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
familien har en yamarin med 40 hk, finnst det noen mulighet for at jeg kan kjøre den når jeg er 14 år? (ta båtførerprøven osv..)

Det er klart at du KAN bruke den båten når som helst slik enkelte (uansvarlige) sjeler anbefaler.

Men jeg vil anbefale deg et tankeeksperiment: Sett at du er "uheldig", du skader en som bader. Skaden er meget alvorlig og vedkommende blir pleiepasient resten av livet.

Hva skjer?

Jo, det første som skjer er at forsikringsselskapet sier NEI, NEI, NEI til å dekke noe som helst. Med den helt riktige begrunnelse at du ikke hadde lov til å føre en slik båt!

Det neste som skjer er at du (og dine foresatte) blir dømt til å betale en erstatning i mangemillionersklassen.

Det neste som skjer er at du blir gående som "nesten-draps-mann" resten av livet.

- - - -

Hvis du fortsatt synes det er en god ide å føre en slik båt ulovlig - da synes jeg egentlig bare synd på deg . . . .

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

vel viss du skal kjøre en båt som bryter med reglene så sier jeg lykke til, og gled deg til den dagen det går galt. får ingen forsikring kommer du til og få. og viss da liv går tapt så står du med alt ansvar og milion erstatnings krav.

har selv vokst opp med båter kjører selv sjekte og ser mange nesten ulykker og ulykker, vært år fordi det er små barn i båter som går alt får fort.

Lenke til kommentar

Oooog, selvom man ikke har lov til å kjøre båten, kan man ha kjørt båt i 8 år, og man kjører pent og forsiktig!

Man trenger ikke gi bånn pedal hele tiden, og det er mange som egentlig ikke har lov til å kjøre den båten de kjører som kjører mye bedre enn de som har lov, for de bare setter seg i en båt og kjører fordi de har lov.. Det er vell stort sett hos de det skjer ulykker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...