Gå til innhold

Kjøre båt - Aldersgrenser


99tnor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590
Nei, man må være minst 16 år for å kjøre båter med over 9.9 hester

9508098[/snapback]

 

Må rette litt på den.

 

Ein må vere minst 16 år for å kjøre ein båt med 9.9 hester som går over 10 knop.

Endret av member-97590
Lenke til kommentar
Bare til å kjøre, men kjør skikkelig :)

 

Politiet har ikke kapasitet til å stoppe alle som kanskje er under 16 år ;)

Du kjører ikke lovlig, men du kan jo kjøre den selvom.

9508520[/snapback]

 

ja hadde det nå bare vert opp til meg.. men pappa skal absolutt ikke bryte noen lover..

Lenke til kommentar

Nei, du har dessverre ikke lov og kjøre den som nevnt over nei, reglene er som følger:

 

-Du kan ikke føre en båt som KAN gå over 10knop, som har mer enn 10hk, eller som er over 8 meter (26fot) før du er 16

 

-etter du har fylt 16, kan du kjøre så fort du vil, med så mange hk du vil, men med en båt på maks 15meter.....

Lenke til kommentar
Nei, du har dessverre ikke lov og kjøre den som nevnt over nei, reglene er som følger:

 

-Du kan ikke føre en båt som KAN gå over 10knop, som har mer enn 10hk, eller som er over 8 meter (26fot) før du er 16

 

-etter du har fylt 16, kan du kjøre så fort du vil, med så mange hk du vil, men med en båt på maks 15meter.....

9508704[/snapback]

 

Det er helt tragisk da.. Når man er 16 får man kjøre båt på ca. 50 fot, men man får ikke kjøre moped uten å ta lappen for det.. :p

Virker litt feil spør du meg..

Lenke til kommentar
Nei, du har dessverre ikke lov og kjøre den som nevnt over nei, reglene er som følger:

 

-Du kan ikke føre en båt som KAN gå over 10knop, som har mer enn 10hk, eller som er over 8 meter (26fot) før du er 16

 

-etter du har fylt 16, kan du kjøre så fort du vil, med så mange hk du vil, men med en båt på maks 15meter.....

9508704[/snapback]

 

Det er helt tragisk da.. Når man er 16 får man kjøre båt på ca. 50 fot, men man får ikke kjøre moped uten å ta lappen for det.. :p

Virker litt feil spør du meg..

9509009[/snapback]

 

jepp samme her :thumbup:

 

visst noen tror jeg er en liten sur fjortispomp så er jeg nok ikke det.. bare glad i å kjøre båt.. :)

Lenke til kommentar
Nei, du har dessverre ikke lov og kjøre den som nevnt over nei, reglene er som følger:

 

-Du kan ikke føre en båt som KAN gå over 10knop, som har mer enn 10hk, eller som er over 8 meter (26fot) før du er 16

 

-etter du har fylt 16, kan du kjøre så fort du vil, med så mange hk du vil, men med en båt på maks 15meter.....

9508704[/snapback]

 

Det er helt tragisk da.. Når man er 16 får man kjøre båt på ca. 50 fot, men man får ikke kjøre moped uten å ta lappen for det.. :p

Virker litt feil spør du meg..

9509009[/snapback]

så ening så enig..... derfor burde det være en lignende ordning på båt som med moped :thumbup:

Lenke til kommentar
Reglene er som følger:

 

-Du kan ikke føre en båt som KAN gå over 10knop, som har mer enn 10hk, eller som er over 8 meter (26fot) før du er 16

 

-etter du har fylt 16, kan du kjøre så fort du vil, med så mange hk du vil, men med en båt på maks 15meter.....

 

Fikk en with 400 med 25hk som jeg skal kjøre til neste år. Saken er den at jeg ikke blir 16 før i september (til neste år) og da kan jeg vel egentlig ikke kjøre den båten før sommeren etter , eller??

Uansett så har pappa sakt at jeg får lov, men jeg lurte på om det var lovlig siden det er bare 2 månder før jeg blir 16.

 

Som mange andre ELSKER jeg å kjøre båt, og gleder med sykt til sommerene, spesielt med ny båt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...