iNeo Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hei. Jeg trenger hjelp med å installere Trådløst nettverkskortet mitt på min stasjonere pc. PC-en kjører Fedora Core 7, og har ett Netgear W311T nettverkskort. Jeg har ikke nettverk i noen som helst form, jeg har en USB penn til rådighet som jeg kan flytter filer fra min bærebare pc. Er HELT fersk når det gjelder Linux. Jeg liker Fedora og ønsker og fortsette å "Like" det, men jeg trenger liksom Internet for å gjøre noe særlig. Takker for all hjelp jeg kan få! Btw; jeg har en u-krysset nettverkskabel men den kan jeg vell ikke koble to PC-en sammen med (pc to pc altså, uten switch). Jeg kan skaffe kryssetkabel også, men det kommer til å ta tid. Som sagt; Tusen takk for all hjelp jeg kan få!! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Du må installere madwifi. Dette finnes ikke på CDen eller i den offisiell repo-en, men må installeres igjennom 3. repo-er ala. livna. Etter du har lagt inn livna kan du installere madwifi ved å kjøre yum install madwifi kmod-madwifi som root. Etter det aner jeg ikke hva du må gjøre siden jeg hverken har vært borti det kortet før eller andre atheros-baserte kort. PS: Det heter Fedora 7, ikke Fedora core 7. Core ble droppet når Fedora 7 ble sluppet Endret 17. september 2007 av Ernie Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Du må installere madwifi. Dette finnes ikke på CDen eller i den offisiell repo-en, men må installeres igjennom 3. repo-er ala. livna. Etter du har lagt inn livna kan du installere madwifi ved å kjøre yum install madwifi kmod-madwifi som root. Etter det aner jeg ikke hva du må gjøre siden jeg hverken har vært borti det kortet før eller andre atheros-baserte kort. PS: Det heter Fedora 7, ikke Fedora core 7. Core ble droppet når Fedora 7 ble sluppet 9511216[/snapback] Som sagt, har ikke internet, så jeg kan ikke laste ned fra noen repos. PS: Hehe det var jeg ikke klar over. Takker for tipset. Endret 17. september 2007 av Tt.mrX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå