Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"No signal detected" på skjemen

Anbefalte innlegg

Når jeg starter maskinen får jeg ikke lenger signal til skjermen!

Har prøvd det meste: åpnet kabinettet, fjernet støv, koble skjermkabelen av og på osv osv...

Jeg tror det er i skjermkortet problemet ligger, siden jeg prøvde skjermen med min bærbare pc, og det funket. :hmm:

Hva skal jeg gjøre? Føles som å jobbe i blinde...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk at kortet får ekstern strøm (hvis det skal ha det) og at det sitter godt i kortplassen. Hvis det fremdeles er dødt, må du teste det i en annen maskin - er det da fremdeles dødt må det byttes. Hvor gammelt er kortet?

9508012[/snapback]

Kortet er litt over 1 år (nVidia 7600gt).

Jeg er ganske sikker på at kortet ikke skal ha ekstern strøm. Har tatt kortet ut og plassert den tilbake igjen, men det ble ikke noe bedre av det :(

Vifta til skjermkortet fungerer i allefall..

Lenke til kommentar
Testa skjermen på en annen pc?

9508289[/snapback]

Har ikke annen pc tilgjengelig akkurat nå. Er på hybelen langt uti huttaheiti... :/

Edit - trodde du mente om jeg hadde testet skjermkortet på en annen pc.. Har, som jeg skrev i første post, prøvd skjermen på min bærbare pc

Endret av Craigmick
Lenke til kommentar
Hadde samme problemet med min HP... Da var det hovedkortet som hadde tatt kvelden. Sendte den inn til service og de skiftet hovedkortet (gikk på garantien  :D ).

9508423[/snapback]

Håper min pc enda går på garantien da det er snakk om ganske dyre deler... :cry:

Btw: kjøpte PC-en for litt over et halvt år siden på datakjeden

Lenke til kommentar

Endelig er PC-en fiksa :) stor takk til datakjeden <3

Skjermkortet fungerte.

Problemet var at rammen ikke fungerte. Antakelig fått for mye strøm (sitkkstrøm?) eller noe sånn. Kontakten er ikke jordet på hybelen min :p

Så da var det bare å kjøpe ny ram (kjøpe en brikke, 1 gb, hadde to brikker på 512).

Kjøpelista fra Datakjeden ble:

- 1gb ram

- Overspenningsværn "power protector" (Skøteledning med sikring)

Nå fungerer maskinen sånn passe. Den var kanskje litt forvirra (kommer ikke på en annen beskrivelse :p ) da jeg startet den.

Men det viktigste er i allefall at jeg har signal til skjermen igjen, så jeg slipper å jobbe i "blinde" :)

Lenke til kommentar

Det er mange diskusjoner om slike finvern egentlig har noe funksjon, dersom du ikke allerede har et "grovvern" installert i sikringsskapet. Og spesielt påpekes det at finvern MÅ i de aller fleste tilfeller være tilknyttet jordet kurs, hvis det skal ha noen effekt. Noen finvern beskytter effektivt mot transienter og andre er helt ubrukelige mot dette. Søk litt i forumer, google etc:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=388264

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...