hYLeAPe Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Hei Stereoanlegg vurderes kjøpt og jeg lurer på hva jeg bør kjøpe. Jeg er ganske blank på lyd/høytalere. ABSOLUTT MAX 6500,- inkl. kabler (link til fullstendig oppsett) Her er kriteriene: 2 høytalere, forsterker som kan drive disse og kansje en sub? Det kan ikke jeg svare på om jeg trenger. Jeg skal ha de på et ganske lite rom (2m bredt skrivebord i en krok, med skråtak) og de vil hele tiden være koblet til PC-en. De må kunne spille høyt med dyyp bass, men samtidig ikke ha problemer med "dårlig lyd" Takker for svar lydeksperter EDIT: legger ut et "bilde" av rommet Endret 16. september 2007 av hYLeAPe Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Denne komboen tror jeg skulle tilfredstille dine krav: Cerwin Vega VE-8 og Nad C352. Kabler: QED Original og Argon signalkabel Denne komboen skulle spille heftig på ditt rom. Har samme høyttalere på ca. tilsvarende rom, men med litt svakere forsterker, og her er det plenty med basstrykk. De spiller også pent til CV å være. Endret 16. september 2007 av Lefse Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Denne komboen tror jeg skulle tilfredstille dine krav: Cerwin Vega VE-8 og Nad C352. Kabler: QED Original og Argon signalkabel Denne komboen skulle spille heftig på ditt rom. Har samme høyttalere på ca. tilsvarende rom, men med litt svakere forsterker, og her er det plenty med basstrykk. De spiller også pent til CV å være. 9508609[/snapback] Det blir nok for store høytalere...kan vel ikke ha de under bordet? Eller veldig bra:) Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Du kan jo flytte bordet ut fra veggen? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Oppsett 1: Dali Consept 2 + NAD C325BEE Oppsett 2: Tannoy Fusion 1 + Rega Brio Oppsett 3: Klipsch RB 51 + Marantz PM 4001 Tror nok du for mye mere for pengene med ett av de enn med de SV høyttalerene. Så kan du heller kjøpe sub senere om du har behov for det. Endret 18. september 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Med de høyttalerne er han avhengig av sub da. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Er han det? Det er ikke alle som trenger en unaturlig kraftig bass. Små høyttalere med f.eks 6,5" basser kan ved moderat volum gjengi bassområdet ganske godt. Hvis man er ute etter maksimal trøkk i bassen, bare for å flytte luft, kan man kjøpe seg en brukt hornsub med 18" og en PA forsterker. EDIT: Leste at trådstarter faktisk ønsket et anlegg med mye trøkk. Da kan jeg anbefale et par CV høyttalere. Endret 17. september 2007 av Erlend_G Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jepp, skal du ha mye trøkk for pengene og samtidig diskant som ikke skjærer i ørene\sjela, så er CV veien å gå. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hva med et par aktive studiomonitorer sammen med en sub, kanskje en XTZ? Frode Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 http://binders.no/web/ePortal/ctrl?action=...Node_ri=5041095 http://binders.no/web/ePortal/ctrl?action=...oc=simplesearch http://binders.no/web/ePortal/ctrl?action=...oc=simplesearch http://binders.no/web/ePortal/ctrl?action=...oc=simplesearch http://binders.no/web/ePortal/ctrl?action=...oc=simplesearch Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 CV er altså noe å satse på. Hva med disse eller disse?? er det noe trøkk i det med riktig forsterker? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Du kjøper ikkje stereoanlegg i den klassen på Binders, det er heilt sikkert. Eg synest GnoMiz kom med fleire gode forslag. Skal være litt forsiktig med kva eg skriv her, men av det eg har lese på forumet pleier folk å foretrekke andre merker framfor Cerwin Vega. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Hva tror dere om dette: Cambridge 540A v2 CV CLS-6 evt: NAD B325BEE + kabler Blir det trøkk av det? Og brukbar godlyd? Er somsagt ingen lydekspert så jeg har ikke de mest ekstremt kresne ørene i verden. Endret 17. september 2007 av hYLeAPe Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Riktig det, Zeph. Man kjøper ganske så enkelt ikke anlegg på Binders. Jeg tror jeg ville sett på Dali'ene som en lengre oppe postet. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Jepp, skal du ha mye trøkk for pengene og samtidig diskant som ikke skjærer i ørene\sjela, så er CV veien å gå. 9514558[/snapback] Det er kun CV som har "trøkk"?? Nå vet ikke jeg hvilke andre referangser du har, men jeg ville aldri kjøpt CV... Så hYLeAPe jeg ville ikke kjøpt det. Du sier du ikke har kresene ører, men det kommer du til å få når du hører noe som låter bra og ikke bare er "trøkk", men noe som har noe mere enn det Jeg startet med noe CV lignende greier, men fant fort ut at det ikke var noe særlig... Store høyttalere er ikke alltid store lydopplevelser. EDIT: Du kan jo også se etter noe brukt da, ellers så er nok aktivestudiomonitorer en god idè som fhl nevner. Endret 17. september 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Dali consept 2? Er de gode? er litt dyrere men det er vel ratt en grunn til det? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Ja, jeg syns det låter bra. God bass også. Hvis du har mulighet kan du jo dra å høre på dem hos hifiklubben. Endret 18. september 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg vil legge inn et godt ord om ClS-6 høytalerene. Det er et par supre høytalere, spiller ordentlig godt, med riktig forsterker vel og merke. Anbefales. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Jepp, skal du ha mye trøkk for pengene og samtidig diskant som ikke skjærer i ørene\sjela, så er CV veien å gå. 9514558[/snapback] Det er kun CV som har "trøkk"?? Nå vet ikke jeg hvilke andre referangser du har, men jeg ville aldri kjøpt CV... Så hYLeAPe jeg ville ikke kjøpt det. Du sier du ikke har kresene ører, men det kommer du til å få når du hører noe som låter bra og ikke bare er "trøkk", men noe som har noe mere enn det Jeg startet med noe CV lignende greier, men fant fort ut at det ikke var noe særlig... Store høyttalere er ikke alltid store lydopplevelser. EDIT: Du kan jo også se etter noe brukt da, ellers så er nok aktivestudiomonitorer en god idè som fhl nevner. 9516824[/snapback] Hvilke CV-høyttalere har du hørt da? CV har jo faktisk skjerpa seg på lydkvalitet de siste årene. Selvfølgelig fins det andre høyttalere som har trøkk og spiller penere, men de koster jo gjerne mer, og hvis du ikke har veldig kresen hørsel, så funker CV fint. Mine VE-8 spiller mye penere enn noe PC-anlegg jeg har hørt i det minste, så kan da ikke være helt galt. Endret 18. september 2007 av Lefse Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Jeg vil legge inn et godt ord om ClS-6 høytalerene. Det er et par supre høytalere, spiller ordentlig godt, med riktig forsterker vel og merke.Anbefales. 9520339[/snapback] Nevn riktige forsterkere da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå