FuzzFuet Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Hei Har fått montert HW i vannkjølings kabinettet mitt i helgen, for å teste vannkjølingen min litt Første gangen jeg prøver vannkjøling. Flyttet over HW fra "hoved" PC-en min: AMD 64 3000+ S-754 (Newcastle). Abit KV8 Pro 3rd-eye hovedkort. Powercolor X800PRO skjærmkort. 2Gb Corsair XML PRO DDR 3200 RAM. 500GB HD (1x 320BG/1x 200GB). Ikke den sykeste HW'en, men holder til sitt bruk Neste år kommer noe nytt inni kassa, og da må denne HW'en tilbake Siden temp måleren til CPU'en ikke er presis så lurer jeg på om vanntempen ser bra ut? Disse tempraturne får jeg når jeg kjører viftene så stille som mulig når det er 25 grader i rommet: 30 grader idle. 37 grader load. Får ca 45 grader om jeg stopper alle viftene. Vannkjølingen består av: Swiftech Apogee GT. Swiftech MCP 655 pumpe. Swifteck MCRES-MICRO (tank på 1.33dl). BlackIce GTX360 med 3 stk. Silenx vifter (72 cfm). Tygon 1/2" slanger. Er vanntempen grei? Hva bruker den og ligge på sånn ca? Vet at det varierer mye fra oppsett osv. PC-en var ikke overklokket når jeg gjorde dette. Kan slenge opp noe bilder om dere vil, men er ikke så veldig ryddig siden dette bare er midlertidlig oppsett Edit: Testet litt med viftene på full guffe med rom temp på 23C. Da ble tempen på vannet kun 27-28C ved load og 26C ved idle:blink: Endret 16. september 2007 av LockNess Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hei Har fått montert HW i vannkjølings kabinettet mitt i helgen, for å teste vannkjølingen min litt Første gangen jeg prøver vannkjøling. Flyttet over HW fra "hoved" PC-en min: AMD 64 3000+ S-754 (Newcastle). Abit KV8 Pro 3rd-eye hovedkort. Powercolor X800PRO skjærmkort. 2Gb Corsair XML PRO DDR 3200 RAM. 500GB HD (1x 320BG/1x 200GB). Ikke den sykeste HW'en, men holder til sitt bruk Neste år kommer noe nytt inni kassa, og da må denne HW'en tilbake Siden temp måleren til CPU'en ikke er presis så lurer jeg på om vanntempen ser bra ut? Disse tempraturne får jeg når jeg kjører viftene så stille som mulig når det er 25 grader i rommet: 30 grader idle. 37 grader load. Får ca 45 grader om jeg stopper alle viftene. Vannkjølingen består av: Swiftech Apogee GT. Swiftech MCP 655 pumpe. Swifteck MCRES-MICRO (tank på 1.33dl). BlackIce GTX360 med 3 stk. Silenx vifter (72 cfm). Tygon 1/2" slanger. Er vanntempen grei? Hva bruker den og ligge på sånn ca? Vet at det varierer mye fra oppsett osv. PC-en var ikke overklokket når jeg gjorde dette. Kan slenge opp noe bilder om dere vil, men er ikke så veldig ryddig siden dette bare er midlertidlig oppsett Edit: Testet litt med viftene på full guffe med rom temp på 23C. Da ble tempen på vannet kun 27-28C ved load og 26C ved idle:blink: 9507719[/snapback] Synes det var litt høyt til å ha en trippelraddis og den romtempen, særlig med tanke på at du kun har CPU på systemet. Jeg kjøler en 3GHz Prescott og et 7600GT (begge er overklokket til et-eller-annet) på en singel raddis og ligger på 26-28 grader. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Vanntemp på 37c var veldig høyt... Men dersom det fungerer greit/ikke er ustabilt ser jeg ikke noe problem ved det. Lenke til kommentar
8520dcn Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvordan har du monter radiatoren? Suger den luft fra kabinettet eller fra rommet? mvh Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Ok, raddiatoren suger luft utenfra og inn. Men husk at den 37C tempen var når viften så vidt snurret da. Kjørte jeg de på fullt så ble tempen 4-5 grader over romtemp ved load. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Skal vel ikke være for eplekjekk heller, har installert ferdig min vannkjøling nr. 2 nå og ligger på 31-32 "idle" (kjører vista) og 40-44 på load(Orthos). Men så kjøler jeg jo CPU, NB, SB og 2x 8800GTS. Fant forøvrig ut at det er djevelsk vanskelig å få plass til en trippelraddis i et hvilket som helst chassis... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå