Gå til innhold

Hva trenger eg for å få surround 5.1 på min PS3 ?

albions

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan enten få surround via HDMI, noe som er det enkleste. (Da har du både lyd og bilde på samme kabelen)

Du kan også kjøre en separat kabel fra PS3'n, til anlegget ditt. Optisk er da veien å gå, da det er det eneste PS3'n støtter av digital lyd ut. (TOSLINK heter det også)

Du kjører ikke HDMI som du tenker på. Altså slik: PS3->TV->Receiver

Men heller slik som Zaleekek beskriver: PS3->Receiver->TV

PS3'n er kilden, Receiveren tar seg av all lyd, men samtidig sender bildesignalene til TV'en, som da skal ta seg av dette.

Dette er en TOSLINK kabel:

http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler...bel_1_meter.htm

Lenke til kommentar
Du kan enten få surround via HDMI, noe som er det enkleste. (Da har du både lyd og bilde på samme kabelen)

Du kan også kjøre en separat kabel fra PS3'n, til anlegget ditt. Optisk er da veien å gå, da det er det eneste PS3'n støtter av digital lyd ut. (TOSLINK heter det også)

PS3'n er kilden, Receiveren tar seg av all lyd, men samtidig sender bildesignalene til TV'en, som da skal ta seg av dette.

9507764[/snapback]

Sån som eg har det nå på min stereo forsterker så går det ein HDMI kabel fra PS3 til TV og ein phono kabel fra TV og til forsterkeren min. Så det eg trenger til min nye forsterker er ein optisk kabel fra PS3 til surround forsterkeren og droppe den i fra TV`en ?

Lenke til kommentar

9507764[/snapback]

Sån som eg har det nå på min stereo forsterker så går det ein HDMI kabel fra PS3 til TV og ein phono kabel fra TV og til forsterkeren min. Så det eg trenger til min nye forsterker er ein optisk kabel fra PS3 til surround forsterkeren og droppe den i fra TV`en ?

9508516[/snapback]

Det du trenger er en optisk kabel ja. Rett fra PS3 til receiver. Da har du lyd.. :)

HDMI kabelen kan du jo la gå som den gjør nå. PS3->TV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...