albions Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Skal gå til inkjøp av ein surround forsterker + center og bakhøytalere. Har HDMI kabel fra PS3`en til TV. Hvilke kabler trenger eg fra TV til forsterker for å få 5.1 lyd ? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 HDMI forsterkere er dyre, jeg selv valgte optisk, får 5.1 men ikke UnCompressed(trur jeg det het) PCM lyd, men så lenge jeg har 5.1 så er jeg fornøyd. Viss du skal ha en HDMI forsterker så mener jeg du skal legge hdmi fra ps3->forsterker->tv Lenke til kommentar
sv1 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kan vel bare ta hdmi i tven som vanlig, og ta optisk fra ps3en til forsterker? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Du kan enten få surround via HDMI, noe som er det enkleste. (Da har du både lyd og bilde på samme kabelen) Du kan også kjøre en separat kabel fra PS3'n, til anlegget ditt. Optisk er da veien å gå, da det er det eneste PS3'n støtter av digital lyd ut. (TOSLINK heter det også) Du kjører ikke HDMI som du tenker på. Altså slik: PS3->TV->Receiver Men heller slik som Zaleekek beskriver: PS3->Receiver->TV PS3'n er kilden, Receiveren tar seg av all lyd, men samtidig sender bildesignalene til TV'en, som da skal ta seg av dette. Dette er en TOSLINK kabel: http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler...bel_1_meter.htm Lenke til kommentar
albions Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Du kan enten få surround via HDMI, noe som er det enkleste. (Da har du både lyd og bilde på samme kabelen) Du kan også kjøre en separat kabel fra PS3'n, til anlegget ditt. Optisk er da veien å gå, da det er det eneste PS3'n støtter av digital lyd ut. (TOSLINK heter det også) Du kjører ikke HDMI som du tenker på. Altså slik: PS3->TV->Receiver Men heller slik som Zaleekek beskriver: PS3->Receiver->TV PS3'n er kilden, Receiveren tar seg av all lyd, men samtidig sender bildesignalene til TV'en, som da skal ta seg av dette. Dette er en TOSLINK kabel: http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler...bel_1_meter.htm 9507764[/snapback] Sån som eg har det nå på min stereo forsterker så går det ein HDMI kabel fra PS3 til TV og ein phono kabel fra TV og til forsterkeren min. Så det eg trenger til min nye forsterker er ein optisk kabel fra PS3 til surround forsterkeren og droppe den i fra TV`en ? Lenke til kommentar
Triiiip Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kan vel bare ta hdmi i tven som vanlig, og ta optisk fra ps3en til forsterker? 9507754[/snapback] Det er hva jeg gjør! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Du kan enten få surround via HDMI, noe som er det enkleste. (Da har du både lyd og bilde på samme kabelen) Du kan også kjøre en separat kabel fra PS3'n, til anlegget ditt. Optisk er da veien å gå, da det er det eneste PS3'n støtter av digital lyd ut. (TOSLINK heter det også) Du kjører ikke HDMI som du tenker på. Altså slik: PS3->TV->Receiver Men heller slik som Zaleekek beskriver: PS3->Receiver->TV PS3'n er kilden, Receiveren tar seg av all lyd, men samtidig sender bildesignalene til TV'en, som da skal ta seg av dette. Dette er en TOSLINK kabel: http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler...bel_1_meter.htm 9507764[/snapback] Sån som eg har det nå på min stereo forsterker så går det ein HDMI kabel fra PS3 til TV og ein phono kabel fra TV og til forsterkeren min. Så det eg trenger til min nye forsterker er ein optisk kabel fra PS3 til surround forsterkeren og droppe den i fra TV`en ? 9508516[/snapback] Det du trenger er en optisk kabel ja. Rett fra PS3 til receiver. Da har du lyd.. HDMI kabelen kan du jo la gå som den gjør nå. PS3->TV Lenke til kommentar
albions Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Da har eg eit nytt spørsmål. Hvordan får eg da lyd fra min Xbox 360 til forsterkeren. Den er nå koblet likt som PS3`en med HDMI kabel til TV. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Optisk kabel? fra 360 til forsterker, så lar du component kjøres til tven. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Component? Kompositt mener du vel? Rød og hvit? Jeg veit ikke åssen utganger det er på en X360, men hvis det er Coax, eller Optisk er et veien og gå.. Lenke til kommentar
sv1 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Regner med han mener component (RGB), altså bildet på tven. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg tenkte på Lyd=Optisk kabel Bilde=Component Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Åja, nå skjønte jeg hva du mente.. Sorry! Lenke til kommentar
albions Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Det er ikkje ingang til optisk kabel Endret 16. september 2007 av albions Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det er ikkje ingang til optisk kabel 9508929[/snapback] En ny surround-forsterker uten optisk inngang? Hvilke innganger har den? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kanskje han mener noe annet? Slik jeg har forstått det har han ikke fått tak i receiveren enda.. Lenke til kommentar
albions Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Det er ikkje ingang til optisk kabel 9508929[/snapback] En ny surround-forsterker uten optisk inngang? Hvilke innganger har den? 9508965[/snapback] Det er ikkje ingang til optisk kabel på xboxen det er det eg meiner Endret 16. september 2007 av albions Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Okay.. Hva er det da? Bare phono? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Har du X360 så er det inngang til optisk jo? Lenke til kommentar
albions Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Har du X360 så er det inngang til optisk jo? 9510622[/snapback] Jepp, fant omsider den dingsen i 360 eska. Bruker HDMI kabel så eg har ikkje hatt bruk for den saken før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå