væren Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hei. Har nesten helt bestemt meg for Acer Aspire 7520G. Den vil bli brukt mest til foto- og videoredigering + skanning av gamle papirbilder/negativer. Den vil ikke bli brukt til spill. Jeg tenker at det vil være greit å kunne koble til en større skjerm. Men vet ikke hvordan sammenhengen med skjermkort og ekstern skjerm fungerer. Sier skjermkortet noe om skjermoppløsningen på ekstern skjerm? Om det er wide eller ikke? Og størrelse? Vil skjermen på PC-en være en begrensning i forhold til ekstern skjerm? Den har jo fått mye kritikk på sidene her for dårlig oppløsning. (17” WXGA 1280x800) Det er så mye snakk om spill, men hva kreves egentlig for video- og bildebehandling? Jeg lurer også om det går an å kjøre to forskjellige ting på hver skjerm, f.eks. se på TV på den ene og jobbe med bilder på den andre? Det er vel bare å kjøpe et eksternt TV-kort for å få TV inn? Er det noe spesielt jeg må tenke på ved kjøp av skjerm når det gjelder å se TV på en ekstern PC-skjerm? Dette er tung materie for meg. Er takknemlig for alle svar. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Skjermkort skal ikke etter det jeg vet ha noe å si på oppløsning på en ekstern skjerm, skjermen går så høyt i oppløsning den klarer/bygd for .. Ja det går også ann å kjøre to forskjellige ting på hver skjerm:) Endret 16. september 2007 av thomasy932 Lenke til kommentar
væren Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Skjermkort skal ikke etter det jeg vet ha noe å si på oppløsning på en ekstern skjerm, skjermen går så høyt i oppløsning den klarer/bygd for .. Ja det går også ann å kjøre to forskjellige ting på hver skjerm:) 9507541[/snapback] Takk for raskt svar. Dette betyr altså at jeg kan omgå PCens dårlige skjerm ved å kjøpe en ekstern som er bedre. Noen som vet om 7520G er sterk nok til å greie f.eks. å vise TV + video-redigering samtidig uten at maskinen går varm og lager støy? Eller at jeg merker forsinkelser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå