elvis! Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Bor på studentbolig, og får nett-tilgang via nettet (intet modem). Så skal jeg dele nettilgangen med en annen data. Hvoran gjør jeg det? Jeg har en Linksys-router, men hvis jeg kobler den på blir det noe surr - sikkert pga at jeg får tildelt ip-adresser fra "veggen" og samtidig deler vel linksys'en ut nye ip-adresser?? Er ikke så god på dette... Er det mulig å bare dele signalet? bruke den som hub? Hvilke innstillinger skal jeg fikse på?! Alle svar taes imot med takk!! Lenke til kommentar
holvik Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 "Disable " DHCP ,sett nettverkskabelen i en av de 4 LAN portene på Linksys'en. Lenke til kommentar
elvis! Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 "Disable " DHCP ,sett nettverkskabelen i en av de 4 LAN portene på Linksys'en. 9508035[/snapback] Har prøvd, men hjelper ikke... hmmm. Andre forslag? Se vedlegget for hvordan innstillingene står. Noen som har peiling? Setter pris på all hjelp.. dhcp.doc Lenke til kommentar
runela Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) du setter alle inn i lan portene ingen i wan. inklusiv annen ruter eller modem. skal funke de instillingene du har. Altså den ledningen du har i fra veggen og begge pcene inn i lan portene. IKKE I WAN. Endret 16. september 2007 av Zx45 Lenke til kommentar
elvis! Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Skjønner det... Men hvis jeg starter med å åutte alle ledningene inn i lan-porter så får jeg ikke engang kontakt med router'n. Skjønner ikke dette her, jeg. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Sett routern med fast IP-adresse innenfor IP-rangen som brukes på nettverket. Da skal det vel funke. Lenke til kommentar
runela Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 du har ikje deaktivert nettverkskortet da? Lenke til kommentar
elvis! Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Takk for hjelp, folkens! Har imidlertid ikke fått det til ennnå. Vi tar det fra scratch! 1) Jeg avinstallerer alt med router'n å gjøre på dataen. 2) Jeg sjerkker at jeg har nett. Det har jeg siden jeg kan skrive dette. 3) Så putter jeg inn kabelen fra veggen inn i en av LAN-inngangene på routeren. Og en annen fra routeren inn i min pc. 4) Så prøver jeg å gå inn på http://192.168.1.1/. Funker ikke... Nettet funker heller ikke. Spørsmål: * Skal jeg installere cd-en som følger med?? I så fall sier den at jeg skal putte ledningen fra veggen inn i Wan-inngangen. Og det skal jeg jo ikke gjøre.. * Hvis jeg installerer som vanlig, så får jeg kontakt med router'n, men ikke netttet. Jeg disabler dhcp, bytter kabelen fra wan til lan. Mister da kontakten med routern. Er litt fortvila nå... " Sett routern med fast IP-adresse innenfor IP-rangen som brukes på nettverket. Da skal det vel funke. " Hva betyr dette i praksis? Igjen - tusen takk! Lenke til kommentar
runela Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 prøv og reset ruter bake på ruteren. Hold den inne i noen sek.. så tar du og prøve og koble til pc og skrive inn 192.168.1.1 og se om du får kontakt me ruter. så deaktiverer du DHCP og så setter du kablen fra veggen inn i den andre lan port 1 og pc i port 2. så skal det vell funke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Du kan jo starte på scratch og bruke routeren som router? Hvilken ipadresse får du ut fra vegguttaket? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 En liten rettelse til topic: Ved å koble alt til LAN, bruker du den som en switch. Du vil ikke ha en hub på nettverket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå