Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bruke Linksys-router som hub

Anbefalte innlegg

Bor på studentbolig, og får nett-tilgang via nettet (intet modem). Så skal jeg dele nettilgangen med en annen data. Hvoran gjør jeg det? Jeg har en Linksys-router, men hvis jeg kobler den på blir det noe surr - sikkert pga at jeg får tildelt ip-adresser fra "veggen" og samtidig deler vel linksys'en ut nye ip-adresser?? Er ikke så god på dette...

Er det mulig å bare dele signalet? bruke den som hub? Hvilke innstillinger skal jeg fikse på?!

Alle svar taes imot med takk!!

:thumbup::w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelp, folkens! Har imidlertid ikke fått det til ennnå. Vi tar det fra scratch!

1) Jeg avinstallerer alt med router'n å gjøre på dataen.

2) Jeg sjerkker at jeg har nett. Det har jeg siden jeg kan skrive dette.

3) Så putter jeg inn kabelen fra veggen inn i en av LAN-inngangene på routeren. Og en annen fra routeren inn i min pc.

4) Så prøver jeg å gå inn på http://192.168.1.1/. Funker ikke... Nettet funker heller ikke.

Spørsmål:

* Skal jeg installere cd-en som følger med?? I så fall sier den at jeg skal putte ledningen fra veggen inn i Wan-inngangen. Og det skal jeg jo ikke gjøre..

* Hvis jeg installerer som vanlig, så får jeg kontakt med router'n, men ikke netttet. Jeg disabler dhcp, bytter kabelen fra wan til lan. Mister da kontakten med routern.

Er litt fortvila nå...

"

Sett routern med fast IP-adresse innenfor IP-rangen som brukes på nettverket. Da skal det vel funke. "
Hva betyr dette i praksis?

Igjen - tusen takk! :)

Lenke til kommentar

prøv og reset ruter bake på ruteren. Hold den inne i noen sek.. så tar du og prøve og koble til pc og skrive inn 192.168.1.1 og se om du får kontakt me ruter. så deaktiverer du DHCP og så setter du kablen fra veggen inn i den andre lan port 1 og pc i port 2. så skal det vell funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...