palsp Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Har netttopp fått bredbånd fra canal digital via et Thomson TCM 420 kabel-modem. Her funker nettet fint. Greia er at jeg ønsker å spre nettet ut i huset via en Speedtouch 585i. har gjort dette før med en trådløs router med wan-port som distribuerte signalet fra modemet og en kunne koble seg til trådløst til routeren. Hvordan skal dette gjøres i mitt tilfelle der speedtouchen har et integrert modem, bare en dsl-inngang og ingen wan-inngang? All hjelp mottas med stor takk! Endret 26. september 2007 av palsp Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Har netttopp fått bredbånd fra canal digital via et Thomson TCM 420 kabel-modem.Her funker nettet fint. Greia er at jeg ønsker å spre nettet ut i huset via en Speedtouch 585i. har gjort dette før med en trådløs router med wan-port som distribuerte signalet fra modemet og en kunne koble seg til trådløst til routeren. Hvordan skal dette gjøres i mitt tilfelle der speedtouchen har et integrert modem, bare en dsl-inngang og ingen wan-inngang? All hjelp mottas med stor takk! 9507439[/snapback] Tja mulig du kan kjøre hele wlan biten bridged, dvs først deaktiver dhcp serveren i modemet og så kjører du en kabel fra kabelmodemet og inn i en av lan portene på modemet. Om det fungerer eller ikke på dette modemet aner jeg ikke. Det aller enkeleste er jo selvfølgelig å kjøpe utstyr som er ment å brukes til oppgaven du ønsker å bruke det til Lenke til kommentar
palsp Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Har netttopp fått bredbånd fra canal digital via et Thomson TCM 420 kabel-modem.Her funker nettet fint. Greia er at jeg ønsker å spre nettet ut i huset via en Speedtouch 585i. har gjort dette før med en trådløs router med wan-port som distribuerte signalet fra modemet og en kunne koble seg til trådløst til routeren. Hvordan skal dette gjøres i mitt tilfelle der speedtouchen har et integrert modem, bare en dsl-inngang og ingen wan-inngang? All hjelp mottas med stor takk! 9507439[/snapback] Tja mulig du kan kjøre hele wlan biten bridged, dvs først deaktiver dhcp serveren i modemet og så kjører du en kabel fra kabelmodemet og inn i en av lan portene på modemet. Om det fungerer eller ikke på dette modemet aner jeg ikke. Det aller enkeleste er jo selvfølgelig å kjøpe utstyr som er ment å brukes til oppgaven du ønsker å bruke det til 9510118[/snapback] oki, skal prøve dette. om det ikke blir noen løsning med det første blir det vel innkjøp av enkelt og rett utstyr. men man tager det man haver,vettu... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå