Gå til innhold

Ny PC, gammel harddisk...

Anbefalte innlegg

Skal de nærmeste dagene bygge meg en ny PC. Det er første gang jeg gjør dette, så det er noen småting jeg lurer på.

I den nye maskina, har jeg planer om å bruke en gammel harddisk, som fungerer i en eldre maskin nå. Vil det kunne bli noen konflikter mellom et nytt Hovedkort og denne gamle HD'en, med fare for at den må formateres e.l.??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skjønner...skjønner...

men det holder med å formatere kun den partisjonen jeg har OS'et på, ikke sant???

tja, :roll: Forskjellige chipsett kan ha forskjellige måter å lese/skrive fra/til disken. Så det kan hende det vil gjøre maskinen ustabil. I værstefall klarer den ikke skrive/lese. Men du kan jo prøve å bare formatere den med os

Lenke til kommentar
Når jeg leser gammel disk, så tenkte jeg på 10-20 gb. eNM 120gb disk er jo ikke gammel. :)

Harddisk teknologien gå så fort at 2år gammle disker er gammelt. Akkurat som cpu'en min (1GHz) 2år og allrede kommet over 3GHz. Så har du sd-ram mot ddr sd-ram som er over 1000mb/s raskere en min sd-ram. Poenget sir er at utviklingen går fort, 2år er gammelt innen data?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...