ikjell Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Skal de nærmeste dagene bygge meg en ny PC. Det er første gang jeg gjør dette, så det er noen småting jeg lurer på. I den nye maskina, har jeg planer om å bruke en gammel harddisk, som fungerer i en eldre maskin nå. Vil det kunne bli noen konflikter mellom et nytt Hovedkort og denne gamle HD'en, med fare for at den må formateres e.l.?? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Normalt sett så skal det ikke skape problemer nei. Så lenge HDD er IDE og kan velge mellom master/Slave så skal det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 men det kan godt være at du må formatere for at den skal ville virke med det nye systemet ditt Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg vil anbefale deg sterkt å formater disken hvis du skal bruke den i en annene maskin. Særlig hvis det er systemdisk. Du må uansett instalere OS på nytt Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 skjønner...skjønner... men det holder med å formatere kun den partisjonen jeg har OS'et på, ikke sant??? Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 skjønner...skjønner... men det holder med å formatere kun den partisjonen jeg har OS'et på, ikke sant??? Det stemmer det ja...! Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 skjønner...skjønner... men det holder med å formatere kun den partisjonen jeg har OS'et på, ikke sant??? Joda, skal gå bra det Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 skjønner...skjønner... men det holder med å formatere kun den partisjonen jeg har OS'et på, ikke sant??? tja, Forskjellige chipsett kan ha forskjellige måter å lese/skrive fra/til disken. Så det kan hende det vil gjøre maskinen ustabil. I værstefall klarer den ikke skrive/lese. Men du kan jo prøve å bare formatere den med os Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Der er en fare for at en gammel harddisk ikke varer så lenge i en ny maskin. Min varte i noen timer.... Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Harddisken er ikke gammel i den forstand. Egentlig nettopp kjøpt; del av en oppgraderingsplan som endte med at jeg valgt å bytte ut hele greia! En Western Spes.Ed. 120GB m/8MB-minne ...så den skal jo være "ny" nok! Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Såpass ja? Det burde jo gå som på skinner, ikke engang sikkert at du må formatere noe. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 En Western Spes.Ed. 120GB m/8MB-minne ...så den skal jo være "ny" nok! Gammel den disken nei. Trudde du mente noe alla en gammel sløve 20-40GIB disk. Den wd disken er faktisk noe av det beste og raskeste disken du kan kjøpe for en billig penge Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Når jeg leser gammel disk, så tenkte jeg på 10-20 gb. eNM 120gb disk er jo ikke gammel. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Når jeg leser gammel disk, så tenkte jeg på 10-20 gb. eNM 120gb disk er jo ikke gammel. Harddisk teknologien gå så fort at 2år gammle disker er gammelt. Akkurat som cpu'en min (1GHz) 2år og allrede kommet over 3GHz. Så har du sd-ram mot ddr sd-ram som er over 1000mb/s raskere en min sd-ram. Poenget sir er at utviklingen går fort, 2år er gammelt innen data? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 En Western Spes.Ed. 120GB m/8MB-minne ...så den skal jo være "ny" nok! Det er den da absolutt. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Dersom du har win2000 (eller lignende) Sett i win 2000 (h/p/s/as/dc) CD, og velg "repair". Da trenger du ikke formatere. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Er vel alltid greit med en formatering i ny og ne. Digg å få fjernet noe småting som ligger her og der. Ville nå formatert uansett jeg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå