Fulgu Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Tatt på presse-event for filmen "Tatt av kvinnen" hvor hovedrolleinnehaverene lagde mat sammens med profesjonelle kokker til de oppmøtte fra pressen. Sporet litt av fra promoteringen av filmen og knipset litt mat Blitzen er skutt bakover over hodet mitt mot ett hvitt skråtak som reflekterte ett behagelig mykt lys tilbake. Og ja, det smakte! Litt OT, hvorfor skriver dere BK foran trådtittel? Endret 16. september 2007 av Fulgu Lenke til kommentar
graylady Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Mmmmm nesten like fristende som min middag i dag, i alle fall et bilde til glede og passer fint under temaet "taste" Lenke til kommentar
nogen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Litt OT, hvorfor skriver dere BK foran trådtittel? BK=bilde kritikk? Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg synes delen av tallerkenen som er over maten ble altfor hvit. Vet ikke om det er bevisst eller om det er utbrent, men det fikk øynene mine til å vandre vekk fra motivet. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Litt OT, hvorfor skriver dere BK foran trådtittel? BK=bilde kritikk? 9507500[/snapback] Ja, det henger jeg med på, men hvorfor? De fleste som forviller seg inn i Bildekritikken vet vel hva som er poenget med trådene? Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Det er greit at man ved fotografering av mat og interiør prøver å gi bildet en så lys tone som mulig, men her ble maten alt for lys. Dessuten synes jeg maten som skal ha hovedfokus er plassert for langt nede på bildet. Grunnen til at vi skriver BK eller bildekritikk foran i trådoverskriften skyldes at det skal være enkelt å se på forsiden, i høyre "marg", at posten inneholder bilder man ønsker kritikk på. De som i hovedsak er her for å se på og bedømme bilder kan da raskt gjøre en førstesortering av hva som er interessant av tråder. Tilsvarende gjelder for de som er interessert i utstyr eller fotografiske teknikker. Siden din trådoverskrift ikke sier noe om at det er bildekritikk du ønsker kunne tråden like godt inneholdt ønsker fra din side om å lære mer om hvordan man teknisk og komposisjonsmessig tar/lager gode bilder av mat. Så grunnen til at man skriver bildekritikk er med respekt for de andre brukerne slik at de kan bruke minst mulig tid på å sortere ut hva som er interessant eller ikke. Det samme gjelder en god trådoverskrift, en god trådoverskrift skal være beskrivende og gjerne kort. Endret 16. september 2007 av Gunderz Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Flott fokus, nydelig lys. Rett og slett fristende. Hadde jeg ikke akkurat kommet fra middag, så hadde jeg nok blitt sulten Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Litt OT, hvorfor skriver dere BK foran trådtittel? BK=bilde kritikk? 9507500[/snapback] Ja, det henger jeg med på, men hvorfor? De fleste som forviller seg inn i Bildekritikken vet vel hva som er poenget med trådene? 9507605[/snapback] Mener å huske at en eller annen mod foreslo det fordi da syns bedre at det er fra bildekritikken i oversiktene over f.eks. innleggene "siste 24 timer" eller noe sånt. ------ Ser at denne var besvart lenger oppe.. Endret 16. september 2007 av pybalto Lenke til kommentar
si Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Litt lyst var det ja, nesten blendende. Ellers så det jo veldig fristende ut. MEN: Altfor liten porsjon! Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Synes det var et veldig flott bilde. Utrolig friske og tiltrekkende farger. Gleder meg til frokost i mårra. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Vellykket sjangerbilde, synes det skal være så lyst (high-key). Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det er fint at det er litt high key, noe som gjør maten enda mer apetitvekkende for meg. Jeg fikk faktisk lyst på en smak, men etter 1/3 stor fra Pizzabakeren så er jeg litt for stappet. Det er kanskje derfor jeg har et forslag til hvordan jeg ville gjort det. Jeg ville ikke valgt midtstilling, men beveget meg litt til venstre, vridd litt på meg å fått tallerkene litt til venstre, og den bak litt til høyre. Ikke mye, men nok til å få en litt mer dynamisk ballanse. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Takk for tilbakemeldinger og oppklaring ang BK. Skjønner at de blir mer synlige utenfor "Bildekritikken" men, hadde heller foretrukket at folk førte opp sjanger. Jeg synes delen av tallerkenen som er over maten ble altfor hvit. Vet ikke om det er bevisst eller om det er utbrent, men det fikk øynene mine til å vandre vekk fra motivet. 9507582[/snapback] Øverste del av tallerkenen er satt til 100% hvit med pipetten i Curves, sikkrer en perfekt hvitbalanse, samt at når tallerknen er litt blendende så glir den ikke i ett med fisken. Kunne ha bøyd meg lengre ned og fått annen diffus bakgrunn, men det hvite isolerer maten bedre. Oppdager forresten at her er helt basic'e skjerminnstillinger essensielt, bare litt forskjell i kontrast og lysstyrke på skjermen og detaljer i tallerkenen forsvinner, lå LCD er det nok å flytte litt på hode og vips ser det utbrent ut... Synes det var et veldig flott bilde. Utrolig friske og tiltrekkende farger. Gleder meg til frokost i mårra. 9509570[/snapback] Torsk til frokost? Heldiggris Vellykket sjangerbilde, synes det skal være så lyst (high-key). 9509719[/snapback] Takk takk, som jeg sier over, det er med hensikt Og ang porsjoner, det var 3-4 til hver Lenke til kommentar
slk^ Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Dette så virkelig bra ut i mine øyne. Veldig fristende og profesjonelt utført, ser ut som det er tatt rett ut av et gourmet-magasin. Kunne kanskje ønsket at biten bak til høyre på tallerken også var i fokus, men småplukk for min del. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Nå har jeg sett mange ganger på dette bildet. Jeg syns det er ett flott bilde som det er. Men kanskje det skulle vært sånn at all maten var i fokus dersom det skulle vært en meny eller noe sånt. Vet ikke helt, bare noen tanker. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Lekkert bilete i mine auge. Hadde passa perfekt som del av det grafiske designet på ei heimeside for den aktuelle resturanten, frampå menyen e.l. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Knallbra. Knivskarpt, flotte farger og helt korrekt DoF synes jeg.. Ble enda sulten nå!! (se på klokkeslettet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå