Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt skjermkort:)

theda9el2k

Anbefalte innlegg

Heisann!

Planlegger å kjøpe meg et nytt skjermkort da det gamle begynner å bli utdatert.

Hovedsaklig kjøper jeg det for å få spilt bioshock. Jeg vil bruke rundt 1000-2000kr på kjøpet, og tenkte litt på dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337067&view=links

etter at jeg bestemte at jeg kanskje skal legge litt mer penger i kjøpet, så jeg så litt på dette kortet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331406

...men jeg vet ikke..

Er det noen som har noen anbefalninger om hva jeg burde kjøpe?

OBS! Det må være et shader 3.0 kort (men alle nyere kort er vel det?) slik at jeg får spilt nyere spill som bioshock :)

Hardware:

2,8Gz pentium 4

1gb ram

128mb ATI radeon 9700pro

...

Edit1: Byttet emnetittel

Edit2: endret antatt pris jeg vil bruke

Endret av theda9el2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

9509113[/snapback]

Takk=) Har fikset det nå!

Ellers takk til alle som har svart!

Se endringer i 1. post. Trenger virkelig hjelp her.

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig bør du gå for 8800GTS, men resten av oppsettet ditt er ikke "state of art" (no offense), så det spørs om det ikke blir litt overkill (Dvs resten vil holde deg tilbake). Om du derimot planlegger en oppgradering av resten av systemet om ikke så alt for lenge så er det ingen tvil.

Lenke til kommentar
Ytelsesmessig bør du gå for 8800GTS, men resten av oppsettet ditt er ikke "state of art" (no offense), så det spørs om det ikke blir litt overkill (Dvs resten vil holde deg tilbake). Om du derimot planlegger en oppgradering av resten av systemet om ikke så alt for lenge så er det ingen tvil.

9511250[/snapback]

Neida, vet det ikke er noe top moderne saker jeg sitter med her akkurat. Har tenkt å kjøpe en 1gb RAM brikke, slik at jeg får 1,5gb (må ta ut en 512brikke for det er bare plass til to.

Hva tror dere om dette?

En ting til:

På komplett står dette:

"Før du bestiller PCI Express-skjermkort må du undersøke om hovedkortet ditt har ledig PCI Express 16x-kontakt. Hvis du ikke har ledig PCI Express 16x-kontakt, må du velge enten AGP- eller PCI-basert skjermkort."

Jeg regner med at når jeg tar ut mitt gamle ATI radeon-kort, får jeg vel ledig den PCI Express 16x-kontakten jeg trenger? Eller?

Tusn takk for all hjelp så langt :w00t:

Lenke til kommentar

9511250[/snapback]

Neida, vet det ikke er noe top moderne saker jeg sitter med her akkurat. Har tenkt å kjøpe en 1gb RAM brikke, slik at jeg får 1,5gb (må ta ut en 512brikke for det er bare plass til to.

Hva tror dere om dette?

En ting til:

På komplett står dette:

"Før du bestiller PCI Express-skjermkort må du undersøke om hovedkortet ditt har ledig PCI Express 16x-kontakt. Hvis du ikke har ledig PCI Express 16x-kontakt, må du velge enten AGP- eller PCI-basert skjermkort."

Jeg regner med at når jeg tar ut mitt gamle ATI radeon-kort, får jeg vel ledig den PCI Express 16x-kontakten jeg trenger? Eller?

Tusn takk for all hjelp så langt :w00t:

9516077[/snapback]

Det er faktisk godt mulig du har et agp kort, det er ikke kompatibelt med pci-e. Hva slags hovedkort har du?

Lenke til kommentar

I og med at du har AGP så er det litt mer begrensa hva du får av dx10 skjermkort. Det beste jeg kan se på komplett er isåfall et Sapphire Radeon HD 2600 PRO 512MB. Tror jeg ville venta litt og heller oppgradert hele maskinen. Kjøper du skjermkort nå så får du ikke brukt det om du oppgraderer senere. Selvsagt snakk om prioritering. Men om du sitter en del foran maskinen, så ville nok det vært best :)

Lenke til kommentar

Støtter -JallaMann- her. Ville nok ventet med å oppgradere, og heller gjøre det skikkelig når du først gjør det.

HD2600PRO AGP er allikevel et skjermkort som vil øke spillytelsen på maskinen din betraktelig, om det er veien du vil gå.

Edit: Finner ikke det kortet noen steder i prisguiden, men jeg ville uansett heller gått X1950Pro AGP hvis du bare skal oppgradere skjermkortet ditt. Det er det beste skjermkortet til AGP grensesnittet som du har.

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Ok, så X1950Pro AGP er bedre enn Sapphire Radeon HD 2600 PRO 512MB selv om sistnevnte har mye mer minne? har ikke dette så mye å si?

Dette er et shader 3.0 kort, går jeg ut ifra?

Edit:

Er det ikke mulig for meg å kjøpe et PCI-express kort?

Endret av theda9el2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...