PJR Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hei ! Ved oppstart av PC ( som tidligere fungerte OK ) får jeg nå følgende melding opp på skjermen under boot av PC: NTLDR mangler Trykk en tast for og starte på nytt. Når jeg så trykker en tast, kommer bare denne meldingen opp på nytt. Hva kan dette skyldes ? Det eneste jeg har gjort, er å kople til ett annet ( trådløst ) tastatur Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 NTLDR eller NT Loader er hovedfilen som styrer oppstarten av opperativsystemet. Uten denne vil du altså ikke kunne starte noe opperativsystem. NTLDR trenger/inneholder også filene boot.ini, som inneholder konfigurasjonen for boot og ntdetect.com, som oppdager hva slags hardware du har på PC-en. Lenke til kommentar
PJR Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 NTLDR eller NT Loader er hovedfilen som styrer oppstarten av opperativsystemet.Uten denne vil du altså ikke kunne starte noe opperativsystem. NTLDR trenger/inneholder også filene boot.ini, som inneholder konfigurasjonen for boot og ntdetect.com, som oppdager hva slags hardware du har på PC-en. 9507181[/snapback] Takk for meget hurtig svar Svenni ! Da er det nok noe som har skjedd med OS her ja... ingen fare heldigvis... dette er en noe eldre "reserve" PC som jeg tenkte å få oppgradert litt etter litt. Min "vanlige" PC er heldigvis 100 % oppegående Så jeg får vel legge inn OS på nytt på den gamle. Tusen takk for hjelpen ! Kan du ogsåkanskje fortelle meg hvordan jeg får opprettet en signatur på dette forumet ? Finner ikke ut av det ? Må jeg lage en i f.eks Word eller Notisblokk, og så legge den til som ett vedlegg til hver melding jeg skriver ? Lenke til kommentar
Xuriken Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Vet ikke hva NTLDR er men TL;DR betyr "Too long; didn't read" Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 1. klikk på ditt brukernavn 2. Klikk på Rediger min signatur for å lege til signatur 3. Klikk på Avatarinnstillinger for å legge til en avatar. Les "Retningslinjer" før du setter i gang med Signatur og Avatar. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Du har ikke i noen diskett eller cd som ikke kan bootes? Prøv å ta ut alt slikt og reboot. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Har skrevet om dette her. http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us Nede under(Two Simple Fixes) Her finner du måter og rette dette opp. Endret 17. september 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Dette problemet får jeg av og til..Da kobler jeg av alle de andre harddiskene mine og har kun på den ene disken som OS er på og maskinen starter helt fint..Når det er gjort så kan jeg slå av maskin og koble på de andre harddiskene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 En mulig årsak til denne meldingen er at man booter fra feil disk. Når man kobler til og fra disker så vil bootrekkefølgen i BIOS forandre seg, man må selv passe på at den er riktig. Lenke til kommentar
PJR Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Takk til alle for svar ! Problemet er nå løst... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå