Kimelimm Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Hei! IKKE BAN MEG FOR DETTE SPØRSMÅLET bare så det er sagt. Jeg er litt grinete på prisene... 4MBit, til nesten 400. Hvis jeg skiftetil en annen leverandør, er det større sjangs for at de tar meg på fersken når jeg laster ned, etc? Jeg deler ingenting, men kan kanskje laste ned noe en gang iblandt, er det noe forskjell? Pluss da kan jeg ha opp en liten cs server og Kim PS: IKKE steng denne, er dere snille. Endret 22. september 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) tviler på at det har noe å si. når du laster ned en fil med bittorrent/fildelingsprogram så blir den filen du laster ned delt ut(opplastet) over til andre brukere, du kan slå av den funksjonen hvis du vil. Endret 16. september 2007 av JoeCamel Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Telenor har jo rabatt nu, 16Mbit internett for 400 kroner, gjør-det-selv opplegg! Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Jaja... Men r det enklere og bli busta via andre, den rabatten ska jeg ta en titt på! Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Ja den rabatten så fin ut, men er det hele tiden, eller er det bare 400 kroner i 1 måned og så er det 600 eller noe...? Hva er forkjell på ADSL MAX og Turbo*? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Ja den rabatten så fin ut, men er det hele tiden, eller er det bare 400 kroner i 1 måned og så er det 600 eller noe...? Hva er forkjell på ADSL MAX og Turbo*? 9508407[/snapback] Les * Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Hæ? *sjekke litt* Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hæ? *sjekke litt* 9508525[/snapback] Hvis ett ord har "*" bak seg, (uten "") så er det noe vedlagt det ordet. F.eks. 1 2 3 4* 5 6 7 * = 4 er uten alt av tillbehør etc. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Ja det sto at det bare kunne bestilles over nett, men det jeg lurer på, er om det er 400kr hver måned eller skifter de fra rabatten og opp igjen? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ja det sto at det bare kunne bestilles over nett, men det jeg lurer på, er om det er 400kr hver måned eller skifter de fra rabatten og opp igjen? 9510625[/snapback] Tviler, tror det er slik at du betaler fast hver måned, ut abbonements tiden. Har Turbo selv Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Er turbo bra da? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Er turbo bra da? 9512489[/snapback] Turbo er som maks. Bare at turbo er uten gratis kundeservice. Du må ringe sånn svindyr betal-telefon. Les mer om Turbo Lenke til kommentar
Rim Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 [...]Hvis jeg skiftetil en annen leverandør, er det større sjangs for at de tar meg på fersken når jeg laster ned, etc? Jeg deler ingenting, men kan kanskje laste ned noe en gang iblandt, er det noe forskjell?[...] Hvilken leverandør du har er helt uvesentlig for dette spørsmålet. Dersom et selskap ønsker å "ta deg" for å laste ned film/spill/annet kopibeskyttet materiale må de politi-anmelde deg, dvs IPen din. Så vil politiet gå til internettleverandøren for å få utlevert personlia. Alle internettleverandører i Norge er lovpålagt å logge dette i minimum 6 måneder. Det er kun politiet i Norge som kan kreve å få utlevert personlia, og internettleverandører har ikke lov til å dele det ut til noen andre en politiet. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Alt av dritt som kommer fra RIAA og MPAA osv havner rett i "arkivatoren". Ting som kommer fra Politiet derimot har en litt annen status. Alle ISP'er vil forholde seg til en rettskjennelse eller en annen gyldig (rent juridisk) begrunnelse for utlevering. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Det er riktig. Satt selv å tok imot disse mailene fra diverse amerikanske selskaper (det finnes mange fler enn RIAA/MPAA) for en ISP der de ba om at vi umiddelbart kuttet internettilgangen til disse brukerene ellers ble det helvete på jord. Jeg svarte på disse mailene og siterte EU-lovverket om at ISPer ikke er ansvarlig for trafikken som går gjennom ISPens linjer så lenge ISPen ikke sitter på "sluttpunktet". Dette skapte ingen svar, så jeg prøvde en annen metode - jeg la til svaret i bunn om at de må bekrefte at de har fått dette svaret ellers vil de bli lagt til spam-filteret. Siden de truer med død og fordervelse om vi ikke svarte de, regnet jeg med at de tok kontakt. Ingen av selskapene svarte. Noen av selskapene sendte 2., 3. og til og med 4. purring på mailene som jeg hadde svart på. Etter det gikk disse mailene rett i søpla. Vi snakker om ca 10 mails/uka per 1000 abonnenter. Vi hørte aldri fra politiet eller noen andre om disse sakene. Disse selskapene tjener trolig penger per mail de sender ut og driter i resultatet av disse mailene. Dog skal det ikke være noen sovepute. Som vi har sett i enkelte land så kjører de en "kampanje" der de først saksøker 1-5 personer for å sette presedens, så tar de en haug med folk. SVJV finnes presedensen allerede i Norge så første batch blir trolig et 20-50 talls personer som blir eksempler. Så blir det større om det ikke blir bedring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå