Gå til innhold

Et spørsmål ang nedlastning og ISPer

Anbefalte innlegg

Hei! IKKE BAN MEG FOR DETTE SPØRSMÅLET bare så det er sagt. Jeg er litt grinete på prisene... 4MBit, til nesten 400. Hvis jeg skiftetil en annen leverandør, er det større sjangs for at de tar meg på fersken når jeg laster ned, etc? Jeg deler ingenting, men kan kanskje laste ned noe en gang iblandt, er det noe forskjell? Pluss da kan jeg ha opp en liten cs server og :p

Kim

PS: IKKE steng denne, er dere snille.

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja det sto at det bare kunne bestilles over nett, men det jeg lurer på, er om det er 400kr hver måned eller skifter de fra rabatten og opp igjen?

9510625[/snapback]

Tviler, tror det er slik at du betaler fast hver måned, ut abbonements tiden.

Har Turbo selv :)

Lenke til kommentar
[...]Hvis jeg skiftetil en annen leverandør, er det større sjangs for at de tar meg på fersken når jeg laster ned, etc? Jeg deler ingenting, men kan kanskje laste ned noe en gang iblandt, er det noe forskjell?[...]

Hvilken leverandør du har er helt uvesentlig for dette spørsmålet. Dersom et selskap ønsker å "ta deg" for å laste ned film/spill/annet kopibeskyttet materiale må de politi-anmelde deg, dvs IPen din. Så vil politiet gå til internettleverandøren for å få utlevert personlia. Alle internettleverandører i Norge er lovpålagt å logge dette i minimum 6 måneder.

Det er kun politiet i Norge som kan kreve å få utlevert personlia, og internettleverandører har ikke lov til å dele det ut til noen andre en politiet.

Lenke til kommentar

Det er riktig. Satt selv å tok imot disse mailene fra diverse amerikanske selskaper (det finnes mange fler enn RIAA/MPAA) for en ISP der de ba om at vi umiddelbart kuttet internettilgangen til disse brukerene ellers ble det helvete på jord.

Jeg svarte på disse mailene og siterte EU-lovverket om at ISPer ikke er ansvarlig for trafikken som går gjennom ISPens linjer så lenge ISPen ikke sitter på "sluttpunktet". Dette skapte ingen svar, så jeg prøvde en annen metode - jeg la til svaret i bunn om at de må bekrefte at de har fått dette svaret ellers vil de bli lagt til spam-filteret. Siden de truer med død og fordervelse om vi ikke svarte de, regnet jeg med at de tok kontakt. Ingen av selskapene svarte. Noen av selskapene sendte 2., 3. og til og med 4. purring på mailene som jeg hadde svart på. Etter det gikk disse mailene rett i søpla. Vi snakker om ca 10 mails/uka per 1000 abonnenter. Vi hørte aldri fra politiet eller noen andre om disse sakene.

Disse selskapene tjener trolig penger per mail de sender ut og driter i resultatet av disse mailene. Dog skal det ikke være noen sovepute. Som vi har sett i enkelte land så kjører de en "kampanje" der de først saksøker 1-5 personer for å sette presedens, så tar de en haug med folk. SVJV finnes presedensen allerede i Norge så første batch blir trolig et 20-50 talls personer som blir eksempler. Så blir det større om det ikke blir bedring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...