Gå til innhold

Kjøp av full Xbox 360 rigg

soppehuet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette svaret fikk jeg av DanielL da jeg lurte på ca det samme ;)

Eller hvis du er ute etter skikkelige høyttalere så har du jo dette alternativet:

Dynavoice F-6

Med disse bak(alternativt de samme som foran, men kanskje vanskelig med størrelse på rommet):

Dynavoice S-4

Og denne centeren:

Dynavoice C-4

Så ville nok denne gjort jobben fint som forsterker:

Pioneer VSX-416-K

Med andre ord et godt fungerende anlegg til ca 4000.

Men vil si som det sikkert sier tusen ganger her inne og andre steder, det smarteste er å starte med fronter og forsterker og så jobbe seg bakover.

På den måten får man langt mer ut av pengene.

9507685[/snapback]

Litt dårlig tid, men så ingen pris på de tinga. Jeg må fikse lyden, dvs, få bedre lyd til min spilling. Fikk nettopp ny tv, og jeg kan såvidt ha på lyden når jeg spiller xbox fordi det er så sinnsykt høgt bare på lvl 10 av 100 på volumnivået. Mens AV1(tv) nivået er normalt via dekoder.

Så må få meg annlegg.. går for noe enkelt. Stereo. Er dette det jeg MÅ ha?

Eller hvis du er ute etter skikkelige høyttalere så har du jo dette alternativet:

Dynavoice F-6

Og denne centeren:

Dynavoice C-4

Så ville nok denne gjort jobben fint som forsterker:

Pioneer VSX-416-K

Hva er en center? :p

Lenke til kommentar

Stemmer nok det med prisene. Er en del websjapper som ikke selger den serien med Dynavoice lengre. Noe som er synd, for det var lyd til flere prisklasser høyere, mye billigere. Men med litt leting finner du nok.

Med stereo trenger du bare to fronthøyttalere, ikke center, som er akkurat det det heter, center-lyd. Høyttalerene i ett surroundsystem tar seg av de respektive lydene (det som skjer foran til venstre på skjermen kommer på høytaleren foran til venstre osv). I ett stereo oppsett har du bare to høyttalere.

Men ett bra stereoanlegg slår fletta av ett dårlig surround, bare så det er sagt.

Disse høyttalerene fikk jeg anbefalt, sammen med forsterkeren til ee billig, men samtidig ganske skikkelig surround løsning. Hvis du skal bare kjøre i Stereo trenger du ikke den forsterkeren, som er en surround forsterker, men burde heller gå for en stereo forsterker. (Hvis du ikke har planer om og utvide til surround senere naturligvis)

Hva man burde velge av høyttalere osv utover det jeg har fått anbefalt osv kan jeg ikke hjelpe med, ettersom jeg ikke kan så altfor mye om det, men jeg prøver og hjelpe så godt jeg kan.

Det som blir nevnt på denne siden er som regel verdt og ta en titt på, og her har man saker til alle mulige prisklasser. Men husk og sjekk prisene andre steder også ;)

Lenke til kommentar
Suround er et must hvis du skal ha 360 kobla til da! Lyden er jo halve opplevelsen i spillet. Du burde gå for Logitech z-5500 den er vill med 360. En kompis har den og bassen i den er syk. Gå for den!

Så fordi bassen er syk så er lyden bra? :ermm:

9512525[/snapback]

Nei, men i spill sammenheng, noe trådstarter sa han skulle bruke anlegget til, er bra bass viktig, for meg ihvertfall. Når du spiller Call of Duty osv, og en granat går av to meter fra deg er det sykt fett at rommet rister og det føles som granaten går av i rommet ditt :!: Men nei, bra bass er ikke lik god lyd.

Lenke til kommentar
Hvilket annlegg er best av http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333149  og  http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303911  ?

9514042[/snapback]

Begge er bra på hver sin måte. På LG sin får du med en stillegående (i motsetning til 360 spilleren) dvdspiller med HDMI oppskalering. Mens på Logitecht sin får du mer trøkk (subjektiv mening) i lyden. Personlig syns jeg også at LGs alt i et løsning ser finere ut enn Logitech sin "gutterom" design høytalere. Har selv et alt i et løsning fra pioneer og syns det fungerer bra da man kan se på dvd uten å ha x360 tilgjengelig. Men det blir jo opp til deg hva du vil ha eller synes ser best ut hos deg. Lykke til med kjøpet du blir sikkert fornøyd uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Bruker Pioneer HPT-GS1 til spilling, og det funker bra! Det er det offisielle Xbox 360-anlegget (5.1). Til musikk fungerer det ikke noe særlig, selv om du kjører i stereo (2.1), dette gjelder sikkert de fleste rimelige "komplettanlegg" også. Subben har et 5 - 5.5'' (på øyemål :p) basselement, så buldrebassen er nok noe fraværende, bånner fort hvis du skrur opp effekten på subben. Konklusjon: Funker godt til spilling og film, noe svak bass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...