soppehuet Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg skal kjøpe meg xbox 360 elite, HD Tv og hjemmekino, Tenkte på denne tven http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=484 ,er den grei? Jeg har et rom på 11 kvadratmeter så jeg vil også ha et lite ok 5.1 anlegg som jeg skal koble opp digitalt, er dette ok? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333149 Er det noe dere vil si eller tilføye/bytte ut med, så takker jeg for svar. Mvh. Soppehuet Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg ville valgt denne Tv'en, Samsung 40M87 Den har fått strålende kritikker fra både kjøpere og anmeldere, og er nok en av de beste i prisklassen. Den er også både billigere og litt større enn den du viser til. Hvis du absolutt skal ha HDMI på forsterkeren din vil jeg anbefale og legge penger i en skikkelig forsterker som gjør det ordentlig. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Greit å visst hva budjsettet ditt er. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Gå for stereo. Crappy surround er bortkasta penger. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kan se meg enig der ja med at god stereo er milevis bedre enn dårlig surround. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Men igjen, så er ikke et skikkelig surround anlegg å forakte.. Siden trådstarter skal ha hjemmekino anlegg blir det vell litt feil med stereo-lyd.. Hadde vært greit å vite budsjettet.. Lenke til kommentar
soppehuet Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Vil vel holde meg under 20 000... så dere mener at jeg skal gå for en finfin stereo altså? får vel gjøre det da, noen forslag? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hvis du går for Tv'en jeg linket til har du ca 7,000 igjen, noe som burde holde til og få god nok lyd. Lenke til kommentar
soppehuet Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Men den tven har ikke 100hz teknologi ser det ut som, vil ikke det være dumt i bilspill og lignende eller er den god nok alikevel? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Nevn ett spill på xbox som har FPS høyere en 60 Lenke til kommentar
soppehuet Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Hehe! Ok, you win... Finnes det en slags HDMI splitter, har bare en ting å klage på på den tven og det er at det kun er en hdmi ingang:( Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Både LG og Samsung tven har 2 hdmi Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Er nok 2 HDMI innganger der jo Når det kommer til lyden tror jeg ikke jeg kan hjelpe med mye, da jeg selv søker hjelp her på forumet ang surround. Lenke til kommentar
soppehuet Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Oja, flaut... Men da er jo dette verdens beste tv for meg da! Og når jeg først er igang med å grave og spørre, hvordan får man Sorround på premium/core? Endret 16. september 2007 av soppehuet Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 3 hdmi på den tven. Har M86 Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Oja, flaut... Men da er jo dette verdens beste tv for meg da! Og når jeg først er igang med å grave og spørre, hvordan får man Sorround på premium/core? 9507523[/snapback] Du må ha en slik kabel som du kobler til surround receiveren: http://www.nettdata.no/catalog/product_inf...roducts_id=1008 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Og når jeg først er igang med å grave og spørre, hvordan får man Sorround på premium/core? Først og fremst så trenger du en surround forsterker, og høyttalere selvfølgelig.Så trekker du bare en liten optisk lykabel fra Xboxen og ned til forsterken, og thats it! EDIT: Ser at Tomtruck posta før meg, men lar mitt innlegg stå. Og for all del, ikek bruk så mye penger på en optisk kabel som den han linket til! Endret 16. september 2007 av Lakus Lenke til kommentar
soppehuet Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Har dere noen forslag til bra og billig hjemmekino 5.1 som jeg kan koble den lille søte ledningen til? Helst under 5 000 hvis mulig Endret 16. september 2007 av soppehuet Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Dette svaret fikk jeg av DanielL da jeg lurte på ca det samme Eller hvis du er ute etter skikkelige høyttalere så har du jo dette alternativet:Dynavoice F-6 Med disse bak(alternativt de samme som foran, men kanskje vanskelig med størrelse på rommet): Dynavoice S-4 Og denne centeren: Dynavoice C-4 Så ville nok denne gjort jobben fint som forsterker: Pioneer VSX-416-K Med andre ord et godt fungerende anlegg til ca 4000. Men vil si som det sikkert sier tusen ganger her inne og andre steder, det smarteste er å starte med fronter og forsterker og så jobbe seg bakover. På den måten får man langt mer ut av pengene. Lenke til kommentar
soppehuet Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) ooo, clickies! så du/DanielL mener at jeg skal ha Pioneer VSX-416-K forsterker, Dynavoice C-4 center, Dynavoice F-6 foran venstre/høyre og Dynavoice S-4 bak? Ser ikke værst ut og blir vel nokså god lyd til en BILLIG penge:):) Endret 16. september 2007 av soppehuet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå