Gå til innhold

Norge, verdens beste land å bo i?

Bear^

Anbefalte innlegg

Norge er faktisk et sykt bra land å bo i. Sammenlignet med USA også.

9616706[/snapback]

Norge er bedre for noen, men jeg vet også om mange som trives bedre i USA enn i Norge.

Igjen er dette svært subjektivt. Mange nordmenn synes Norge er "sykt bra" fordi man ikke er vant til eller finner seg til rette i andre kulturer. På samme måte finnes det mange amerikanere som prøver å bo i Norge og ikke liker seg her, og på den måten skjønner at USA er et "sykt bra land å bo i" for dem...

Tviler på at man kan finne noen objektive svar her. Man kan selvsagt se på statistikk over levekår og slikt, men det vil jo allikevel ikke gi et svar på hva som er det beste stedet å bo for den enkelte.

Men er dette egentlig noe å diskutere? Å diskutere om Norge er "verdens beste land å bo i" med bare nordmenn er jo uansett litt tåpelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hva slags mystisk linje gikk du på, egentlig?

Til 3. året mitt måtte jeg skaffe åtte bøker, noe som kostet meg i underkant av 2500 kroner. La oss si at du trengte så mye som 13 bøker. Hvert eneste år. Og at du ikke fikk en eneste brukt. Selv med slike utgifter vil du bare ha brukt litt over halvparten av 40 000. Eller kanskje du var en særs ivrig elev som brukte 5-6 skriveblokker i uka?

Skarping du, hørt om privatskole? Eventuelt en linje som krever innkjøp av verktøy, det er dyrt. Ikke alle som går studiefag vettu.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Skarping du, hørt om privatskole? Eventuelt en linje som krever innkjøp av verktøy, det er dyrt. Ikke alle som går studiefag vettu.

Han har selv skrevet i denne tråden at han gikk allmennfag, og om han gikk på en privatskole er det jo litt dumt å klage på at staten ikke dekket alle utgiftene for ham.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...