Gå til innhold

Hvor kjøper man PIC-kretser billig?

Anbefalte innlegg

Ser at elfa selger PIC-kretser for over 20kr pr. stykk. Jeg ønsker å kjøpe dem for ca. 5kr pr. stykk da jeg vet at disse ikke er verdt over 20kr, gjerne fra utlandet. Noen forslag til hvor man kjøper dem billig i kvanta på ca. 20-30 stykker i slengen? Jeg regner med å ødelegge noen titalls kretser etterhvert, så hadde vært greit om de ikke kostet veldig mye.

Jeg har bestilt et par vareprøver direkte fra Microchip, men får ikke mange av dem der, så et eller annet sted må jeg kjøpe dem.

Er btw. PIC12F529/PIC12F675 jeg primært ser etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg har følelsen av at Futurlec ikke er så nøye når det kommer til ESD?

I og med at de pakker ICene i en tube, teiper i begge ender og putter den i en liten plastpose med stift?

Mens man på elfa får en forseglet, antistatisk pose om man bare bestiller 5 transistorer..

noen som har greie på hvordan dette ligger an? DoA eller lignende?

Bortsett fra dette er jeg veldig fornøyd med Futurlec! Når pakken ankommer Norge kan den spores på posten.no via forsendelsesnr. man får fra Futurlec.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Futurlec er topp! Men de har dårlig utvalg i PIC kretser i SMD utgave - noen som har bedre forslag her? Har funnet noen på eBay fra Kina, men komplett med DIP converter og rekomandert sending så det blir ikkje så veldig billig allikevel, også her er utvalget snevert.

Har selvsagt bestillt noen "samples" fra Microchip - men, skulle gjerne hatt større utvalg og større kvantum en 2 av og til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...