Kubin Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 "It sounds too good to be true - not to mention the fact that it violates almost every known law of physics. But British scientists claim they have invented a revolutionary device that seems to 'create' energy from virtually nothing. Their so-called thermal energy cell could soon be fitted into ordinary homes, halving domestic heating bills and making a major contribution towards cutting carbon emissions. Even the makers of the device are at a loss to explain exactly how it works - but sceptical independent scientists carried out their own tests and discovered that the 12in x 2in tube really does produce far more heat energy than the electrical energy put in. The device seems to break the fundamental physical law that energy cannot be created from nothing - but researchers believe it taps into a previously unrecognised source of energy, stored at a sub-atomic level within the hydrogen atoms in water." http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...in_page_id=1965 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Kjenner at skeptikeren i meg våknet brått. Det dreier seg om å kjøre strøm gjennom....la oss kalle det lurium og få ut mere effekt en det er tilført. Regner da med at effekten vil forsvinne etterhvert som luriumet blir oppbrukt eller endrer egenskaper over tid. Hvor mye mere effekt man får igjen og om det blir økonomisk overskudd avhenger vel på prisen på replacement kittet som må byttes ved x antall timers drift. Og i tillegg så dreier det seg om en hemmelig katalysator som produsenten og oppfinneren helt sikkert kjenner til, så kjenner de sikkert til fysikken som er involvert også. Endret 16. september 2007 av perpyro Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 "Sannhetsvitnet" Jim Lyons (som skal ha testet dingsen i følge artikkelen) er tydeligvis opptatt av jordstråling og lignende pseudovitenskap. Han er altså ikke en nøytral vitenskapsmann, og testene er derfor ikke til å stole på. Kanskje han har eierinteresser i produsjonsbedriften av denne dingsen? http://www.knightsrose.com/html/jim_lyons.html Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Skulle dette fungere over tid så har han jo funnet opp evighetsmaskinen. Man varmer vann vha. strøm som i sin tur driver en dampturbin som produserer strøm. Da kan vi avlyse kraftkrisa og klimaendringene da vi kan kjøre rundt med hydrogen og el hele gjengen uten å slippe ut så mye som en fjert av klimagasser. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Man putter inn eksergi og får ut litt mer anergi, og kaller det en revolusjon? Det er jo ikke det som skjer i vanlige varmepumper. Dette bryter ikke fysikkens lover. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Skulle dette fungere over tid så har han jo funnet opp evighetsmaskinen.Man varmer vann vha. strøm som i sin tur driver en dampturbin som produserer strøm. Da kan vi avlyse kraftkrisa og klimaendringene da vi kan kjøre rundt med hydrogen og el hele gjengen uten å slippe ut så mye som en fjert av klimagasser. 9506729[/snapback] Hva med han nordmannen som har en rund kule som triller inn i evigheten? Den er jo en evighetsmaskin. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Da foreslår jeg at vi bygger denne maskina i stor skala og temmer dens krefter til å lage elektrisitet. BTW. Varmepumper flytter kun varme utenfra og inn. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 BTW. Varmepumper flytter kun varme utenfra og inn. 9508030[/snapback] Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Energi skapes ikke fra noe sted, ei heller varmepumper. Det er kun snakk om å flytte energi. Hva man skal si til denne "mirakeloppfinnelsen" er jeg usikker på. Tror lite på dem før de har bedre tester på bordet, hvertfall. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 BTW. Varmepumper flytter kun varme utenfra og inn. Jovisst gjør de det. Kjøleenheten i et kjøleskap er ei varmepumpe som flytter varmeenergi fra innsiden av kjøleskapet og slipper varmen ut i rommet utenfor. Luft-til-luft-varmepumper for husoppvarming er en slags digre utgaver av kjøleskapkjølere som flytter varmeenergi fra utendørslufta til innendørslufta. I teorien blir det litt kaldere utendørs når varmepumpa går, men fordi atmosfærens volum er så digert, så er det ikke mulig å måle avkjølingseffekten. http://no.wikipedia.org/wiki/Varmepumpe En varmepumpe flytter varme fra ett sted med gitt temperatur til et annet med høyere temperatur, en prosess som kalles varmepumping. Bruksområdene er mange:• Nedkjøling/innfrysing fra kjøle- og fryseanlegg • Komfortkjøling (luftkondisjonering/air-condition) fra klimaanlegg • Bygningsoppvarming Vanligvis blir varmepumpebegrepet brukt om et anlegg for oppvarming, dvs. at varme pumpes inn et begrenset rom fra et ytre, ubegrenset reservoar. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Gidd ta dette ned på ungdomsskolenivå. Saken er at man kan bruke eksergi til å flytte anergi, ikke hva som er ute og hva som er inne. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det er jo det man gjør med varmepumping, men er bare bekymret for at denne mirakeldingsen gjør noe av det samme, flytter energi fra luriumet over til vannet vha. å tilføre strøm. Når man da i tillegg har en begrenset beholder med energi å ta av i motsetning til varmepumpa som her hele atmosfæren å tappe av så blir jeg enda mere skeptisk. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Nettopp. Hvis denne dingsen skal bryte de fysiske lover (som det står at den gjør i artikkelen), må den kunne produsere eksergi fra et termodynamisk lukket system. Det tviler jeg sterkt på at den gjør. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Ut fra det jeg ser på tegningen så ser du ut som elektrisk vannkoker mer eller mindre. Kanskje det er mer effekt enn en vanlig vannkoker og når det har katalysator som er et hemmelig stoff så tenker jeg det er en kjemisk reaksjon der som når det er over må det helles på mer for å få den til å virke etter en stund. Endret 16. september 2007 av pertm Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Har lest litt om dette emnet, og min teori er som følger: Vi vet at partikkelpar, av en partikkel og en antipartikkel, oppstår hele tiden fra intet... De ødelegger hverandre, og går over til vakumenergi igjen... min teori er at når de oppstår har vi brøkdelen av et sekund på å utnytte energien som dannes når partikklene ødelegges, som følge av E = mc^2. det er ikke umulig... det skjer faktisk hele tiden i sorte hull: en av partikklene dukker opp innenfor event horisonten (mens den andre havner utenfor), og ødelegger en partikkel som ligger i nærheten... dette er såpass nærmt eventhorisonten at stråling faktisk unnslipper. Skal ikke trekke noen konklusjoner om at min teori stemmer, men jeg har jo lov å lage hypoteser selv Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 I følge kvantemekanikken kan vakuumenergi oppstå og forsvinne igjen i perfekt vakuum. Her på Jorda og innenfor solsystemet finnes det imidlertid ingen områder med perfekt vakuum, unntatt i spesielle labforsøk. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det er ihvertfall en hypotese, noe oppfinneren ikke kommer med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå