Gå til innhold

Bestilling på Play.com

BadSmile

Anbefalte innlegg

Halo, Siden Inland Empire ikke kom til Drammen på kino, og jeg ikke klarer å vente, så har jeg bestemt meg å bestille filmen fra play.com.

Jeg ser dem har sånn 2 disc verson der til "£10.99 Delivered". Brukte valuta kalkolator og regna pund om til norske kroner, som blir ca "124.94 NOK". Det jeg lurer på da: Åssen funker systemet dems? Blir det akkuratt 125 kr, blir ikke no frakt pris, eller toll?... Og hvor lang tid tar frakten ca?

Håper på svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regn med 5-7 dager fra pakken blir sendt til den kommer i postkassen.

Det ersa sa om toll er ikke helt korrekt. Det er ikke toll på filmer uansett hva prisen er, men overstiger verdien 200kr (inkl. frakt) vil du måtte betale mva. og et tollgebyr (ikke toll).

Lenke til kommentar
Regn med 5-7 dager fra pakken blir sendt til den kommer i postkassen.

Det ersa sa om toll er ikke helt korrekt. Det er ikke toll på filmer uansett hva prisen er, men overstiger verdien 200kr (inkl. frakt) vil du måtte betale mva. og et tollgebyr (ikke toll).

Om ikke verdien uten frakt overstiger 200 betaler man ingenting. Dersom verdien uten frakt overstiger 200 kr må man betale moms på verdien inkludert frakt, og kanskje et fortollingsgebyr (tror man gjerne slipper dette gebyret nå, på toll- og avgiftsfrie varer).

Dette er dog ikke noe å tenke på fra Play, der forholder man seg bare til det man betaler for produktet, som inkluderer frakt.

Det kan også nevnes at Play sender alle produkter for seg, så om bestillingen din overstiger 200 kr er ikke det noe å bekymre seg for, så lenge hvert produkt kommer under grensa.

Lenke til kommentar
Fyll inn så mye som mulig. Gjør ikke noe om adresselinjer blir gjentatt 2 ganger. Akkurat når det Play har jeg ikke vært så fornøyd de siste gangene jeg har bestilt. De har blitt veldig trege. Amazon.co.uk er raskere, men kanskje ikke billigere ettersom man må betale for frakt.

9513418[/snapback]

Når du passerer litt over 10 pund på amazon.co.uk så blir frakten spist opp av det de trekker fra i vat/mva (-17%).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...