Gå til innhold

Grafikk-kort som lagger etter to timers spilling..

Gjest Slettet-UibOnr

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-UibOnr

Hei!

Jeg har et Gainward BLISS 7300LE grafikk-kort som jeg spiller Counter strike source på.Men etter to timers spilling begynner det å lagge, men vist jeg restarter PC-en da forsvinner lagginga :hmm:

Vet dere hva som er galt? Grafikk-kortet blir ganske så varmt..Vil det hjelpe med kjøle vifter ELNS ?

Håper på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Høres ut som om det er et varmeproblem, prøv og rett en vifte direkte mot kjøleribba på skjermkortet og se om det hjelper...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UibOnr
Høres ut som om det er et varmeproblem, prøv og rett en vifte direkte mot kjøleribba på skjermkortet og se om det hjelper...

9506144[/snapback]

Har bare to plasser jeg kan ha vifter på kabbinettet mitt, ingen av de styrer mot grafikk-kortet. Hjelp??

Endret av Slettet-UibOnr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

9506144[/snapback]

Har bare to plasser jeg kan ha vifter på kabbinettet mitt, ingen av de styrer mot grafikk-kortet. Hjelp??

9506159[/snapback]

Det jeg mener er at du skal ta en midlertidig løsning slik at du får sjekket om det virkelig er temperaturen som er problemet, det er her du får et fint vennskap med teip og strips...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UibOnr

9506144[/snapback]

9506159[/snapback]

Det jeg mener er at du skal ta en midlertidig løsning slik at du får sjekket om det virkelig er temperaturen som er problemet, det er her du får et fint vennskap med teip og strips...

9506420[/snapback]

Jeg har åpnet kabbinettet og sett ei stor vifte som blåser mot grafikk-kortet.

Grafikk-kortet er ikke så varmt nå men det hakker som bare gris fordi om :mad:

Endret av Slettet-UibOnr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

9506144[/snapback]

9506159[/snapback]

9506420[/snapback]

9507737[/snapback]

Og det kommer etter rundt to timer slik som det var før?

Isåfall kan det muligens være at det er noe krøll med driverene, ville prøvd og oppdatere driverene...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UibOnr

9506144[/snapback]

9506159[/snapback]

9506420[/snapback]

9507737[/snapback]

Og det kommer etter rundt to timer slik som det var før?

Isåfall kan det muligens være at det er noe krøll med driverene, ville prøvd og oppdatere driverene...

9507790[/snapback]

Ja, jeg ventet til det begynte å hakke og da satt jeg på vifta..

Har den nyeste driveren..

Endret av Slettet-UibOnr
Lenke til kommentar

Hadde samme feil som deg på 7300le kortet i gamle datan min. Sjekka temp på skjermkort innstillingene, der var den på 250, altså full temp som det kan vises. Men den var ikke så varm. Feilen er at den plutselig spretter fra 50 grader load til uendelig varmt :) Noe som da resulterer i at kortet bare automatisk klokka seg ned. Merkelig men, funka da jeg gikk tilbake til no eldre drivere :)

Lenke til kommentar

Ganske sikkert kortet som klokker seg ned når det blir for varmt...

Det er bare å gjøre som de andre her tidligere har nevnt, rette en vifte mot kortet e.l.

Lukk opp et vindu! :) Da kommer kald luft krypende langs gulvet, og viftene i PC-en vil sannsynligvis plukke denne opp.

Lenke til kommentar
Det går jo heilt greit vist jeg bare restarter maskinen da! no lagg på 2 timer.. :S

9508476[/snapback]

Jepp, samma greia som jeg hadde. Restart og oppe etter 10 sek. Funka igjen helt til drivern bestemte seg for å leke idiot :) Prøvde alt fra ny paste på ribba og ny kjøleribbe samt mange vifter. Ikkeno hjalp her ihvertfall. Ribba var ikke varm engang. Lek deg med eldre drivere. Hadde 72.xx et eller anna tror jeg guru3d driver ellns

Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...