Gå til innhold

Stort problem med Pinnacle Studio Moviebox Plus


sedsberg

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et Pinnacle Moviebox PCI-kort (PCI-700) og etter å ha installert alt av drivere og software får jeg overhodet ikke bilde fra analog kilde (s-video).

 

Har kun fått prøvd med medfølgende Studio10-software da andre programmer fryser seg når jeg velger "capture mode".

 

Kortet vises uten feil enhetsbehandling, og jeg har installert alle oppdateringer jeg kan finne. Har også prøvd i XP Pro og XP x64. Samme problemene begge steder.

 

 

Vet det ikke er helt riktig kategori da dette ikke er et TV-kort, men fant ikke andre steder det passet noe bedre inn. Det er et hardwareproblem, og eneste forskjellen fra TV-kort er at jeg henter bilde fra en Composite/S-videoinngang i stedet for en tuner.

 

Edit: Får bilde med VLC så det burde utelukke hardware feil.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Avinstaller Studio 10:

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/P...viewRN=rnanswer

 

Re-installer Studio 10. Når du har gjort det, kjør inn Studio 10.8 patch.

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/P...?mode=documents

Husk å velg riktig versjon av Windows.

 

Start så PC-en på nytt. Prøv så igjen.

 

Hvis ikke dette fungerer prøv følgende :

http://pinnacle.custhelp.com/cgi-bin/pinna...li=&p_topview=1

http://pinnacle.custhelp.com/cgi-bin/pinna...li=&p_topview=1

 

Mvh

 

Kenneth

 

 

 

Har kjøpt et Pinnacle Moviebox PCI-kort (PCI-700) og etter å ha installert alt av drivere og software får jeg overhodet ikke bilde fra analog kilde (s-video).

 

Har kun fått prøvd med medfølgende Studio10-software da andre programmer fryser seg når jeg velger "capture mode".

 

Kortet vises uten feil enhetsbehandling, og jeg har installert alle oppdateringer jeg kan finne. Har også prøvd i XP Pro og XP x64. Samme problemene begge steder.

 

 

Vet det ikke er helt riktig kategori da dette ikke er et TV-kort, men fant ikke andre steder det passet noe bedre inn. Det er et hardwareproblem, og eneste forskjellen fra TV-kort er at jeg henter bilde fra en Composite/S-videoinngang i stedet for en tuner.

 

Edit: Får bilde med VLC så det burde utelukke hardware feil.

9506100[/snapback]

Lenke til kommentar

Takk for svar, men det første du foreslo har jeg allerede prøvd. Fant dog ikke noen patch til XP x64.

 

De to andre linkene dine fungerer ikke.

 

Har forresten fått til å ta opp med 64-bits versjonen av VirtualDUB. Får ikke justert volumet på lyd-inngangen dog, så det blir masse klipping i lyden.

 

Windows Movie Maker fungerer også, men det spiller egentlig ingen rolle siden programmet i seg selv er ubrukelig.

 

Har også prøvd med Adobe Premiere Pro V2, men det programmet fant ikke kortet overhodet.

 

VLC får jeg som sagt bilde, kan justere oppløsning etc. men kan selvfølgelig ikke ta opp.

 

DScaler får jeg bilde men kan ikke skifte oppløsning eller noe.

 

Studio10 (10.6 og 10.8) fryser som regel om jeg prøver meg på capture.

 

VirtualDUB/VirtualDUBMod fryser når jeg velger capture mode.

 

VidCap32 fryser.

 

De programmene som fryser får jeg ikke avslutta med task manager en gang. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Du kan prøve å ringe Pinnacle support : 23 500 195

Kanskje de kan hjelpe deg.

Etter hva jeg kan se så jobber de med XP64 støtte, men vet dog ikke når den vil komme. Jeg bruker PCI 700 på min pc på XP32 og det fungerer perfekt. Har også testet Vista32 og det fungerer bra det og. Prøvd på Studio 10.8 og Studio 11.1.

Men hør med supporten, sitter norsk talende kunde medarbeidere der som burde kunne hjelpe deg.

 

Ser ut som du må kjøre Studio 10 i 32bit modus på XP64.

Windows XP 64:

Studio 9 and Studio 10 run on Windows XP 64 in 32 bit compatibility mode.

 

Mvh

 

Kenneth

 

Takk for svar, men det første du foreslo har jeg allerede prøvd. Fant dog ikke noen patch til XP x64.

 

De to andre linkene dine fungerer ikke.

 

Har forresten fått til å ta opp med 64-bits versjonen av VirtualDUB. Får ikke justert volumet på lyd-inngangen dog, så det blir masse klipping i lyden.

 

Windows Movie Maker fungerer også, men det spiller egentlig ingen rolle siden programmet i seg selv er ubrukelig.

 

Har også prøvd med Adobe Premiere Pro V2, men det programmet fant ikke kortet overhodet.

 

VLC får jeg som sagt bilde, kan justere oppløsning etc. men kan selvfølgelig ikke ta opp.

 

DScaler får jeg bilde men kan ikke skifte oppløsning eller noe.

 

Studio10 (10.6 og 10.8) fryser som regel om jeg prøver meg på capture.

 

VirtualDUB/VirtualDUBMod fryser når jeg velger capture mode.

 

VidCap32 fryser.

 

De programmene som fryser får jeg ikke avslutta med task manager en gang.  :dontgetit:

9507769[/snapback]

Endret av KnightFal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...