drIronic Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Hei, Jeg har akkurat bygget ny PC, men har problemer med å installere Windows XP. Hva skjer? POST går fint. Trykker en tast for å boote fra CD. Så blir skjermen svart. Jeg vet at CD-en booter siden jeg får et glimt av teksten "Windows is inspecting your hardware configuration" før det svartner. Hva har jeg prøvd? * Koble skjermen til integrert skjermkort. * Ta ut skjermkort. * Prøvd to forskjellige Windows XP CD'er med samme resultat. * Jeg har en gammel DVD med Windows Vista RC2 og den booter fint som bare det. * Lastet inn FailSafe preset i bios. Oppsett: HK: Abit AN-M2 CPU: Athlon X2 6000+ RAM: OCZ 2GB (2x1Gb sett) Gfx: Club3D 8800GTS 640Mb Hdd: Maxtor 300Gb (sata) Dvd: Plextor DVD brenner (pata) Power: Hiper 580W Tror det skulle være det meste. Jeg har bygget en del maskiner men dette problemet er nytt for meg. Endret 17. september 2007 av drIronic Lenke til kommentar
drIronic Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Problemet er løst. Jeg kom over en side etter å ha søkt litt (mye) på nettet. Det viser seg at windows xp cd'er misliker at Fedora er installert på harddisken. Jeg skulle installere windows over fedora (reformatere hele disken). Hadde jeg bare formatert den før jeg begynte hadde dette gått smertefritt. Løsning: Last ned en såkalt Windows Live disk. En form for windows som kjører fra CD slik som linux live CD'er. Derfra kunne jeg forattere harddisken. Nå fungerer alt som det skal. Jeg aner ikke hva det er Fedora gjør med diskene som gjør at det går rundt for windows CD-en. Merkelig er det nå ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå