Armalite66 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Hei, jeg skulle rengjøre PC-en her om dagen, og ble sjokkert over hvor mye støy det var inne i den. Ifm, rengjøringen, tok jeg at stock kjøler på min Core 2 Duo E6600. Renset og førte på ny pasta. Etter å ha lest tråden om å fjerne "kappen", ville jeg prøve dette, men maskinen startet ikke opp etter det. Satte på kappen igjen og maskinen startet opp (men med masse piping og div, så at prosessorviften tok sin tid å komme igang, mener det var derfor maskinen pep [warning om lav hastighet på cpu fan fra bios]). Nå viser coretemp 0 og 1 på 52c idle! Jeg er sikker på at viften sitter godt på. Edit: Kjørte en stability test på 1min, og på 100% load kom den opp i 68c 1 - Har jeg ødelagt prosessoren? 2 - Hva kan jeg gjøre for å få ned temperaturen igjen? Endret 18. september 2007 av Armalite66 Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Har ikke vært borti at kappen (metall-lokket) har noe innvirkning på om PC-en vil starte eller ikke. Det kan vel hende at du kanskje forskjøv cpu'en litt da du monterte viften (uten kappen)? Min E6600 hadde også idle temperatur på ca. 51 grader, så det er ikke no unikt. Hvis temp'en din var mye lavere før, så er det kanskje mulig at du har bøyd kappen da du tok den av/monterte den igjen? PS! Kjøpte meg en zalman vifte til cpu'n, nå ligger max load temp på 50 grader Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Takk for hjelpen. Endte opp med å kjøpe en zalman jeg også. 37/37 idle og 45/45 100%load Nå har det imidlertidig dukket opp et nytt problem; Ser ut som CPU fan kontakten er litt gåen. Viften sliter med å starte opp, jeg må gi den en liten dytt for at den skal komme igang, men etter det går den fint. Hva er galt nå? Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 hehe. uflaks du .. bare kjøpt en overgang og plugg den rett til en av de vanlige strømkontaktene fra psu'en. ... Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 hehe. uflaks du .. bare kjøpt en overgang og plugg den rett til en av de vanlige strømkontaktene fra psu'en. ... 9516739[/snapback] Jeg fant ut hva problemet var. Den nye kjøleren va rett og slett for god! Viften starter ikke opp før tempen går opp litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå