Gjest medlem-128014 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) slett Endret 2. november 2010 av medlem-128014 Lenke til kommentar
haakka Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Er vel litt vanskelig å svare på det, da smak er subjektivt. MEN.. det store spørsmålet.. liker du Whiskey? Her er i alle fall min mening. Men JD synes ikke jeg er noe god. Den funker å drikke seg full på, men hvis du er ute etter god Whiskey, så er ikke denne noe å satse på. Den har ikke så mye dybde, så den er lett å drikke, og har en sterk smak av karamell. Man kjenner at den er brygget på mais for å si det sånn. Bedre enn dette kan jeg ikke forklare smaken. Men du får kjøpt slike småflasker som koster rundt en 50-lapp på polet. Da kan du finne ut om du liker den. Og hvis du vil ha tips til en god og billig Whiskey, så anbefaler jeg Glen Moray 15 Yrs. Den koster 299.- for 0.7, og er ikke så stram i smaken, men fortsatt litt kompleks. fin whiskey å starte med. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) JD er populær, spes blandt den yngre garde. personlig synes jeg den er helt grei. smaker brent og røyk har ikke bred nok erfaring til å uttale meg om andre sorter da jeg kun har smakt de 2 eller 3 ganger smakte en ny type i helga. SMOKEHEAD, litt for mye røyksmak for min del Endret 16. oktober 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 JD og cola er vel en velkjent kombinasjon.. eller bare: "on the rocks" hadde det for noen helger siden, men synts ikke det er no spess godt, rom og cola er mye bedre liksom hehe.. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 uff a meg, søle til sånne ting med cola. Jeg har aldri samt JD med cola, men smaker ganske godt rett fra flasken, cola blir i mitt hode helt feil. (Er ikke noe stor fan av cola) Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 uff a meg, søle til sånne ting med cola. Jeg har aldri samt JD med cola, men smaker ganske godt rett fra flasken, cola blir i mitt hode helt feil. (Er ikke noe stor fan av cola) ikke jeg heller, men ble overrasket når det faktisk smakte godt.. hehe...Men er jo nice on the rocks da, sitte i godstolen, chille med god musikk, noen gode venner og bare snakke piss... Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Ekte menn drikker Jack! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 JD er en helt ok drikk, men selv så foretrekker jeg single malt. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 JD er nok et eksempel på et produkt som ville ha dødd ut hvis man ikke hadde reklamert så tungt for det som man faktisk gjør. Det er visstnok mandig å drikke dette skvipet. Her kan du lese litt om hvordan de fr frem den "unike" smaken: http://en.wikipedia.org/wiki/Sour_mash -KJ Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 JD er en helt ok drikk, men selv så foretrekker jeg single malt. Jap! Om ikke Single mat, så går jeg for blended Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 JD er populær, spes blandt den yngre garde. personlig synes jeg den er helt grei. smaker brent og røyk Noe sier meg at du har noen mil å gå når du mener at JD smaker brent og røyk. Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Smaken er som baken,delt!Noen liker ditt og noen liker datt,prøv, så finner du ut selv, men gjør det på riktige måten!! For meg er Whiskey, JD Old No 7,og ikke Whisky from Scotland, or anywhere else i the world"!! Drink responseble! Hilsen en fra Tennesee Squire Ass. Endret 19. oktober 2007 av crazycooler Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Smaken er som baken,delt!Noen liker ditt og noen liker datt,prøv, så finner du ut selv, men gjør det på riktige måten!!For meg er Whiskey, JD Old No 7,og ikke Whisky from Scotland, or anywhere else i the world"!! Drink responseble! Hilsen en fra Tennesee Squire Ass. Jack Daniel's er Tennessee Whiskey.. Når du skal være detaljert må du kunne leksa di Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Overpunktlig nå eller? Alle vet dette er Tennessee Whiskey? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Overpunktlig nå eller?Alle vet dette er Tennessee Whiskey? Tydeligvis ikke.. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Smaken er som baken,delt!Noen liker ditt og noen liker datt,prøv, så finner du ut selv, men gjør det på riktige måten!!For meg er Whiskey, JD Old No 7,og ikke Whisky from Scotland, or anywhere else i the world"!! Drink responseble! Hilsen en fra Tennesee Squire Ass. Det er klart smaken er som baken, og når man skulle lage sprit under de forholdene man gjorde "over there", så sier det seg selv at resultatet ble så som så. Men som så mye annet her i verden som egentlig ikke er godt (kan nevne surstrømming, lutefisk, stilton etc.), så venner de lokale seg til svineriet. Dermed blir det en tradisjon å innta noe som egentlig ikke burde være det. Jeg forundrer meg derimot over dem som har smakt en god single malt og som prøver å argumentere for at JD eller JB er en bedre sprit. For det går det ikke an å mene! Greit nok at man skal få lov til å drikke hva man vil, men det får være grenser for villfarelser... -KJ (Whiskyfascist) Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Smaken er som baken,delt!Noen liker ditt og noen liker datt,prøv, så finner du ut selv, men gjør det på riktige måten!!For meg er Whiskey, JD Old No 7,og ikke Whisky from Scotland, or anywhere else i the world"!! Drink responseble! Hilsen en fra Tennesee Squire Ass. Det er klart smaken er som baken, og når man skulle lage sprit under de forholdene man gjorde "over there", så sier det seg selv at resultatet ble så som så. Men som så mye annet her i verden som egentlig ikke er godt (kan nevne surstrømming, lutefisk, stilton etc.), så venner de lokale seg til svineriet. Dermed blir det en tradisjon å innta noe som egentlig ikke burde være det. Jeg forundrer meg derimot over dem som har smakt en god single malt og som prøver å argumentere for at JD eller JB er en bedre sprit. For det går det ikke an å mene! Greit nok at man skal få lov til å drikke hva man vil, men det får være grenser for villfarelser... -KJ (Whiskyfascist) Nå er jo strengt tatt Jack Daniel's, Jim Beam og lignende ikke whisky, så det blir som å sammenligne vodka og rom syns jeg Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Ja, jo. Men det markedsføres jo under navnet, så man kan la seg lure hvis man ikke har smakt whisky. -KJ Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jim Beam er vel strengt tatt Bourbon Whiskey og Jack Daniel's er Tennessee Whiskey. Det er kun det som kommer fra Skotland som har lov å bli kalt Whisky. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 JD er populær, spes blandt den yngre garde. personlig synes jeg den er helt grei. smaker brent og røyk Noe sier meg at du har noen mil å gå når du mener at JD smaker brent og røyk. jepp, jeg har lite peiling på whiskey og uttaler meg deretter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå