nikk0 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hvordan og hvem kan jeg hendvende meg til for å få godkjent ett karroseribytte? Var innom biltilsynet i krsand, og spurte. Forklarte at begge kanaler er ruste og sprekt, forstilling/rammevang skeiv/sprekt.. Men fikk beskjed om at det ikke var nok, så slang jeg en kommentar: "Må jeg ut å krasje bilen litt til da altså?" Skulle sett kjerringa bak disken der da.. Så gikk jeg bare.. Gjelder en '91 nissan 200sx s13 1.8t Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Ingen som har noe innspill til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Trenger du å fortelle det til noen da? Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Karroseribytte på en bil uten separat ramme? Skal du skru av alt som ikke er sveisa fast og skru det på et annet tomt karroseri? Endret 18. september 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Planen var å hente en bil fra f.eks tyskland, som karroseriet er fint og helt på ennå. Og få det godkjent på mine nåværende skilter, for å slippe å betale hk-avgiften på nytt.. som er 32k ca.. Har hørt at de er mulig, man må bare ta med 3 deler fra forrige bil, motor, gir, bakstilling eller forstilling.. Ingen som vet? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Tror nok det er lettere å bare fikse det du allerede har. Jeg som trodde de ikke godtok karosseribytte lenger :S Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Planen var å hente en bil fra f.eks tyskland, som karroseriet er fint og helt på ennå. Og få det godkjent på mine nåværende skilter, for å slippe å betale hk-avgiften på nytt.. som er 32k ca.. Har hørt at de er mulig, man må bare ta med 3 deler fra forrige bil, motor, gir, bakstilling eller forstilling.. Ingen som vet? 9525217[/snapback] Stemmer det du har hørt, les her: Tollvesenet. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 Etter å ha lest det som stod der, virket det ikke som om det var helt lett å få det godkjent.. Må jo krasje bilen grådig mye da i såfall.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Selvsagt er dette nesten umulig, vi lever i ett avgiftshelvete hvor halve befolkningen er hjernevasket til og tro at sånn må det bare være, tenke nytt og annerledes på hvordan vi skal drive AS Norge må ikke forekomme! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå