Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke tilgang til noen programmer (WinXP)

Anbefalte innlegg

Den stasjonære maskinen min vil ikke åpne noen programmer. Uansett hvilket program jeg forsøker å åpne blir stanset med feilmeldingen: "Windows får ikke tilgang til den angitte enheten, banen eller filen. Kanskje har du ikke tilgangsrettighet til objektet." Jeg har ikke mye greie på dette, men det virker som om feilen kanskje kan være ganske enkel. Har dere noen tips?

Det skal sies at jeg ikke har brukt PC-en på omtrent en måned, og ingen har startet den i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..alltids greit å kjøre en harddisk sjekk :)

har en ny idè til deg.

Start i safemode, logg inn som administrator, marker alle mappene i rota, velg egenskaper. Under et av bokmerkene (husker ikke hvilket, mulig den heter "sikkerrhet/secuirty") og velg "ta eierskap"/"take ownership"

Lenke til kommentar

Usikker på om jeg gjorde det du sa riktig, men med maskinen i safe-mode fungerte alle programmene som de skulle. Hvilke mapper var det du mente? Jeg gikk inn på egenskaper under "programfiler" mappen, "sikkerhet", og deretter "avansert". Jeg fant ingen "ta eierskap". Samme feilmelding kommer logisk nok fortsatt når maskinen kjører i vanlig modus. Takker for hjelpen forresten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...