hallgeirl Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hei, Hva mener dere om å mikse forskjellige RAM-moduler (f.eks. Corsair med OCZ) på et såpass "nytt" hovedkort som Asus A8N32 Deluxe? Saken er nemlig den at jeg sitter her med 2 OCZ-brikker på 512 hver, de Platinum-brikkene med 2-2-2-5 timings. Men 1024 er egentlig hakket for lite i disse dager føler jeg, og kunne tenkt meg å kjøpe et par GiB ekstra så billig som mulig. Jeg må uansett skifte ut all RAM når jeg en eller annen gang i fremtiden skifter ut hardwaren i PC-en, så å bruke mye penger på RAM i dag er egentlig lite aktuelt. Så hva tror dere? Går det bra å mikse mine OCZ-brikker med et annet merke, eller andre OCZ-brikker? Eller vil det gå rett i dass, for å si det på godt norsk? Jeg vet at jeg ikke kan beholde 2-2-2-5-timingene mine om jeg setter inn noen litt tregere moduler, men det får jeg leve med. Men vil det i det minste være mulig å kjøre Dual Channel, om jeg har parvis like brikker (mine 2 OCZ, pluss f.eks. 2 matchende corsair)? Tusen takk på forhånd for svar. Mvh. Hallgeir Lenke til kommentar
vectra94turbo Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hei, Hva mener dere om å mikse forskjellige RAM-moduler (f.eks. Corsair med OCZ) på et såpass "nytt" hovedkort som Asus A8N32 Deluxe? Saken er nemlig den at jeg sitter her med 2 OCZ-brikker på 512 hver, de Platinum-brikkene med 2-2-2-5 timings. Men 1024 er egentlig hakket for lite i disse dager føler jeg, og kunne tenkt meg å kjøpe et par GiB ekstra så billig som mulig. Jeg må uansett skifte ut all RAM når jeg en eller annen gang i fremtiden skifter ut hardwaren i PC-en, så å bruke mye penger på RAM i dag er egentlig lite aktuelt. Så hva tror dere? Går det bra å mikse mine OCZ-brikker med et annet merke, eller andre OCZ-brikker? Eller vil det gå rett i dass, for å si det på godt norsk? Jeg vet at jeg ikke kan beholde 2-2-2-5-timingene mine om jeg setter inn noen litt tregere moduler, men det får jeg leve med. Men vil det i det minste være mulig å kjøre Dual Channel, om jeg har parvis like brikker (mine 2 OCZ, pluss f.eks. 2 matchende corsair)? Tusen takk på forhånd for svar. hei har et asus p5k3 delux hk og der står det helt i starten av instuksjons boka at kortet mitt støtter forskjellige hastighet på hver dimm sokkel..så sjekk i boka di.står sikkert der Mvh. Hallgeir 9505389[/snapback] Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Hei, og takk for svar. Jeg leste litt rundt omkring nå, og det SER ut til at det "skal" fungere. Jeg tror jeg prøver å ta sjansen på det. Takk igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå