Didrik_AK Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hei Skal sette sammen en filserver med ca. 15disker.. alt av deler har jeg funnet men klarer ikke helt bestemme meg for hovedkortet. Hadde vært best om det hadde integrert skjermkort, så jeg slapp å kjøpe det ekstra. skal styres med VNC fra naborommet så skal ikke stå skjerm koblet til engang. Trenger mange sata porter også... min 6 på hk også skal den ha pci kort som tar seg av resten av diskene. Av specs på PC-en annet er: 2GiB DDR2 ram, og Core2Duo ~Diddern Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Er det bare SATA-disker eller andre grensesnitt også? Og hva er budsjettet? Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Bare SATA disker (haaaaater ide)og ikke noe budsjett enda.. penger er det nok av Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Da vil du nok ha dette mammabrettet. Det er 10 SATA-porter, 4 LAN-porter og firedobbel BIOS. Mangler bare integrert grafikk, men det koster nesten ingenting for et kjempebillig PCI-grafikkort. Du kan ta en tur på en le-retur-stasjon og se om du finenr noe der ogeå, elelr du kan låne et fra en annen pc, eller egentlig hvasomhelst. Det finnes til og med USB-skjermer, men det blir jo dyrere igjen. Her har du et kontrollerkort med 8 SATA-porter også. Det finnes også med 6 eller 4 porter, men den over er billig til å ha 8, så jeg trakk fram den som et eksempel. Den har RAID også, noe du vil ha til et sånt oppsett. EDIT: og hvilken C2D-modell er prosessoren? Tenker på kjøling her. Du bør ha en CPU-kjøler som blåser mot hovedkortet siden NB og SB er passivt kjølt. Kanskje ha en av de berømmelige 25cm-viftene i sidedøra? Hvilket kabinett er det BTW? Endret 16. september 2007 av G.G. Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Det hk'et så deilig ut ^^, Blir: E2140 eller E4400 med en Noctua NH-U12F kjøler på (skal det kjøles så skal det kjøles ) Alt dette skal pakkes inn i et LianLi PCV2100BPlus2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå