Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 1. Last ned TVersity 2. Last nedxbox patchen 3. Etter at du har installert TVersity pakker du ut filene fra patchen og overskriver filene som er i denne mappen: "C:\Program Files\TVersity\Media Server" NB: Får du problemer med å overskrive restarter du PC-en og prøver på nytt. 4. Når dette er gjort går du inn på "Network Connections" i windows, høyreklikker på nettverksforbindelsen du bruker til å koble deg opp til ruteren eller ev. direkte til xboxen og velger "properties" eller "egenskaper". 5. Forklarer hva det meste du skal gjøre på screenshot. Bare husk å huk av for "UPnP Framework", legg til TVersity som TCP / UDP 41952, husk også å trykke på "add program" så velger du TVersity.exe (C:\Program Files\TVersity\Media Server\TVersity.exe) Nå skal det meste være klart for å starte programmet. Har du ZoneAlarm eller et annet firewall program så må du åpne de samme portene i disse programmene, hvis ikke vil ikke TVersity virke. Husk også å trykke på computers på xboxen din i menu folderen. Trykk på disconnect på den som allerede er der. I folderen media og på musikk skal du nå se TVersity med ditt pc navn, hvis ikke prøv å restart xboxen din en gang og vent i 1 min før du går innpå musikk igjen. Legg gjerne igjen tilbake mld om det virker og om det var til hjelp. Ikke legg igjen beskjeder om hvor mye bedre wmp11 og orb er. Jeg liker hverken wmp11 og orb, og denne guiden er ikke ment for dere som syns det, start heller en annen tråd for å diskutere dette. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Skal bare bemerke en ting før noen later som om de ikke leste det. Ikke legg igjen beskjeder om hvor mye bedre wmp11 og orb er. Jeg liker hverken wmp11 og orb, og denne guiden er ikke ment for dere som syns det.Start heller en annen tråd for å diskutere dette. Lenke til kommentar
metalduden Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 prøvde det du skrev, men det fungerer ikke etter jeg starter datan på nytt. får ikke kopiert over filene.hva er feil?? Lenke til kommentar
viranth Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Gjorde slik som guiden din sa, men jeg kan ikke se noe i .avi format. Edit. Måtte laste ned en drøss med codec. Edit 2. Ytelsen og bildekvaliteten ble ekstremt dårlig i forhold til konvertering med vlc (til wmv). Tror jeg holder meg til vlc konvertering... Tar to filer av gangen der med dualcore på 5-10 min eller noe sånt. Endret 16. september 2007 av viranth Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Gjorde slik som guiden din sa, men jeg kan ikke se noe i .avi format. Edit. Måtte laste ned en drøss med codec. Edit 2. Ytelsen og bildekvaliteten ble ekstremt dårlig i forhold til konvertering med vlc (til wmv). Tror jeg holder meg til vlc konvertering... Tar to filer av gangen der med dualcore på 5-10 min eller noe sånt. 9506318[/snapback] Legger til et screenshot der du ser at man kan justere på oppløsningen på det som spilles av. Hvis du bruker trådløs overføring (slik som meg) så vil du sannsynligvis oppnå dårligere ytelse enn ved bruk av kabel. Lenke til kommentar
Marius_J Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Er denne guiden til 360 eller vanlig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Er denne guiden til 360 eller vanlig? 9521066[/snapback] 360 Lenke til kommentar
demorian Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hmm, fulgte denne guiden jeg, men xboxen finner ikke noen pc som deler noe Kjører nod32 og windows brannmur, men ingen av di skal vell ha noe å si? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hmm, fulgte denne guiden jeg, men xboxen finner ikke noen pc som deler noe Kjører nod32 og windows brannmur, men ingen av di skal vell ha noe å si? 9523032[/snapback] Windows firewallen blokkerer programmet hvis du ikke gjør som beskrevet i punkt 4 og 5. Screenshot viser hovedsakelig hva som blir gjort i punkt 4 og 5. Lenke til kommentar
demorian Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Hmm, fulgte denne guiden jeg, men xboxen finner ikke noen pc som deler noe Kjører nod32 og windows brannmur, men ingen av di skal vell ha noe å si? 9523032[/snapback] Windows firewallen blokkerer programmet hvis du ikke gjør som beskrevet i punkt 4 og 5. Screenshot viser hovedsakelig hva som blir gjort i punkt 4 og 5. 9523352[/snapback] Ja, har gjort dette, å lagt til TVercity som et "unntak" i windows firewallen. Men det med "UPnP Framework" finner jeg ikke. Heter det noe annet på norsk windows kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 UPnP Framework må legges til, hvis ikke vil det ikke virke. Se hvor i listen det er plassert i forhold til listen du har så finner du nok ut hva det heter på norsk Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 En fin liten guide faktisk. Skal se om jeg får TVersity til å fungere med denne, da jeg har prøvd alt annet... Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei! Jeg har prøvt alt dette men for bare feilmelding fra tversity om at den ikke finner media serveren. Så ja, etter jeg kopierte xbox patch filene så klikket bare tversity hele veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå