Gå til innhold

Sesongens første snø

L4r5

Har det kommet snø der du bor?  

324 stemmer

1. 1. Har det kommet snø der du bor?

• Ja, ENDELIG!
      15
    • Ja, desverre...
      32
    • Nei, og godt er det!
      153
    • Nei, men jeg gleder meg
      83
    • Hva? En poll? La meg stemme!
      41

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her på Dovre har det kommet omtrent 1 cm med snø, på cirka 500 moh.

Ikke så verst det, håper de åpner slalombakken her snart

9505760[/snapback]

Hehe. Får håpe det ikke blir reprise på i fjor, når snøen kom altfor tidlig (oktober), og så endte vi opp med en jul uten snø.

Ingen snø i trondheim i dag, men regn det har vi. :roll:

9506643[/snapback]

Det var jo helt tragisk, blir jo ikke ordentlig jul uten snø!

Lenke til kommentar

hm...trodde det gjalt snø rundt husveggen jeg...

da har jeg stemt feil jeg...har vært snø i fjellene i ukesvis her.. :(

snø er ikke det verste, i moderate mengder..hadde det bare kunnet kommet så det var koselig, men less is not more der virker det som..*sukk*

men det verste med vinteren er kulda og IS! *grøss*

Lenke til kommentar
hm...trodde det gjalt snø rundt husveggen jeg...

da har jeg stemt feil jeg...har vært snø i fjellene i ukesvis her.. :(

snø er ikke det verste, i moderate mengder..hadde det bare kunnet kommet så det var koselig, men less is not more der virker det som..*sukk*

men det verste med vinteren er kulda og IS! *grøss*

9509896[/snapback]

Det er snø rundt husveggen som er pollen her ja, hvis ikke har det nå vert snø i fjellene her i en måned minst.

Lenke til kommentar

Våknet søndags morgen, og trodde jeg hadde fått i meg noe rart på lørdagen.

Var jo helt kvitt ute for svarte. Kaldt og jævlig var det også.

Nå gjør jeg ikke annet enn å grue meg til vinteren igjen.

Men heldigvis så forsvant all snøen utover dagen.

Lenke til kommentar

Ikke meningen å være negativ.. Jeg er det bare.

Kan simpelt bare ikke fordra snø, is og bitter kulde. Snø hører til i fjellene, ikke nedi byen for å lage total kaos.

Du våkner om morgenen og finner ut at du må ut for å skrape bilen i stedet for å gni litt av søvnen ut av øynene med en kopp kaffi. Du står i innkjørselen, trøtt og fæl mens du fryser deg halvt ihel og forsøker å skrape vekk snø og is fra bilen. Når du endeligt har fått skrapet vekk nok snø og is fra bilen, finner du ut at klokken er så pass mye at du ikke engang får tid til å spise frokost og se morgen nyhetene. På vei til jobb må du støtt og stadig havne bak en som ikke tørr kjøre mer enn 15 km/t.

Dette fører selvfølgelig til at du kommer en halvtime forsent til jobb, og kald, trøtt og sulten må du stå å høre på gnålet til den maktgalne sjefen.

Etter en litt for jekli dag på jobben, har du et håp om at du kan slappe av resten av dagen. Dette håpet varer helt til du kommer hjem og finner ut du har 3 unger som er jublende glad for snøen. De vimser ut og inn til støtt og stadighet, ofte for å skifte ett eller annet klesplagg som har blitt vått. Dette fører til at du må frem og vaske av gulvet en 4 ganger i timen. Forsøke å få det litt koselig temperatur i stuen er så godt så umuligt, ettersom inngangsdøren står mer oppe enn den er lukket.

Vaskemaskinen og tørketrommelen står nede i kjelleren og bare skriker om nåde, etter du forsøker å sette på den 9ende vasken for dagen. Dette får deg til å grue deg til neste strømregning, som helt sikkert er fordobblet siden sist måned. Men nei, så heldig kan en stakkar ikke få lov til å være. Vinterkulden har fryst hjernen til stømfolka, og de finner ut at de skal dobble strømprisen og kommer med en banal unskylding om at elven har frosset til is eller noe. Dette fører til at strømregningen ikke blir dobbelt så høy, den blir fire ganger høyere enn sist måned. Og den hjemmekinopakken du gledet deg som en unge til å kjøpe bare forsvinner ut i intet.

Er allefall glad jeg er av den positive typen :whistle:

Lenke til kommentar
Du står i innkjørselen, trøtt og fæl mens du fryser deg halvt ihel og forsøker å skrape vekk snø og is fra bilen. Når du endeligt har fått skrapet vekk nok snø og is fra bilen, finner du ut at klokken er så pass mye at du ikke engang får tid til å spise frokost og se morgen nyhetene.

Takk. Det hjalp veldig, nå gleder jeg meg til snøen kommer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...