B|2bb3r Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg ønsker å ha en klokke og datoviser på siden min, og er i den sammenheng på jakt etter koden til det. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 da er spørsmålet: ønsker du datoen og klokkeslett til clienten som besøker eller datoen og klokkeslettet på serveren siden ligger? clientside må du lete etter javascript. serverside må du lete etter cgi eller php. Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Den skal brukes i flere tidssoner, så klientsiden er nok mest ønskelig. Javascript antok jeg at det ville være i, du har ikke mulighet til å peke på noen sider et slikt script kan finnes på ? Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 du kan jo prøve denne (som forøvrig IKKE er skrevet av meg.): <html> <head> <!--Legges i headern...--> <script> var klokke = 0; function oppdater() { if(klokke) { clearTimeout(k); klokke = 0; } var tDate = new Date(); document.Klokka.Tid.value = "" + tDate.getHours() + ":" + tDate.getMinutes() + ":" + tDate.getSeconds(); klokke = setTimeout("oppdater()", 1000); } function Start() { k = setTimeout("oppdater()", 500); } function Stop() { if(klokke) { clearTimeout(klokke); k = 0; } } </script> </head> <!--Så litt i body onload...--> <body onload="Start()" onunload="Stop()"> <center> <!--Og her kommer klokka i en liten editbox....--> <form name="Klokka"> <input type=text name="Tid" size=8> <form> </center> </body> </html> Legg til litt style på den editboxen (text-input) og vips, klokka blir grei. andre script finner du på http://www.hotscripts.com/JavaScript/Scrip.../Date_and_Time/ Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 takk for hjelpen Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 men husk at hvis det kommer en besøkende med klokke som er stilt feil vil også webklokka være feil! Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 ino, men går det ann å ha en serverside klokke som endrer tiden etter hvilken tidssone brukeren er i ? Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 ino, men går det ann å ha en serverside klokke som endrer tiden etter hvilken tidssone brukeren er i ? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 ta en titt her http://www.hotscripts.com/search/?query=cl...k+&category=PHP denne kan kanskje være aktuell: http://www.hotscripts.com/Detailed/7658.html Description: This is a simple PHP script that ensures you can display the local time and/or date, even when your web server is located in a different time zone to the date and/or time you want to display. Ideal in situations such as virtual web hosting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå