Gå til innhold

Kjøpe ny PC. Er denne bra?

Anbefalte innlegg

Skal spille for det meste, men hvem vet hva den skal brukes til.. :dribble:

Er dette no knall?

Noe som er dårlig her?

Cooler Master Mystique 632, Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Thermaltake Toughpower 850W, Modulær, 8xSATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 20/24pin

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Creative SB X-Fi XtremeGamer Low-profile PCI, Retail

NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1

Creative Headset HS900 Justerbart Headset M/Mic og volumkontrol

Fra komplett.no og kom på 20.760,-

Tok utgangspunkt i gamer PC-en dems og byttet ut noen deler..

Endret av mrjustad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt er PSU totalt i overkant. Kabinettet har jeg selv og ikke noe negativt å si om det. Godt for prisen og fint kvalitetspreg.

Selv hadde jeg ikke betalt så mye for raptoren,de gir ikke så mye raskere booting som noen tror. Like greit å legge på en 500 gb disk til spør du meg.

Forresten har Komplett en del lagerproblemer for tiden så dårlig timing for å kjøpe der.

Lenke til kommentar

8800ultra er vell ikke SÅ mye bedre enn et vanlig 8800gtx vell?

Jeg ville definitivt ha valgt Q6600 fremfor e8500, da den er mer fremtidsrettet, og det er sikkert ikke lenge til det kommer spill som er optimalisert for quadcore.

http://www.theinquirer.net/?article=42114

quad core is definitely the way to go for hardcore gaming.

Running Lost planet on an Nvidia 8600 card, the 2.4GHz quad system was able to outperform the 4GHz dual core system - and the heavily overclocked 4GHz quad kicked the butt of both of them.

Running on an 8800 GTX, the results put a 2.4GHz Core 2 Duo at 50 frames per second, a 4GHz C2D at 80, 2.4GHz Quad at 84 and the 4GHz Quad at a stonking 129.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Er HELT enig med Storleer her, Skal du kjøpe pc nå så gå for quaden (å er du litt lur så spør om og få G0 utgaven av den da den har litt mindre forbruk og til gjengjeld er litt kaldere)

Jeg bestillte akkurat det samme skjermkortet som deg og gleder meg som en unge på julaften til og få det :D

Ellers ser alt egentlig greit ut, kanskje byttet ut rammen din med 4gb istedet hvis du har råd :)

Endret av Danbannan
Lenke til kommentar

En tråd om G0 Steppingen

Det er ikke så veldig mye forskjell men siden du alikevel skal kjøpe deg en ny q6600 er det jo greit og få den "beste" :)

Den har en annerledes stepping, oprerer på 10W lavere en B3 utgaven og gir fra seg mindre varme til samme pris :thumbup:

Edit: AnaXyd var litt før meg der men da har du ihvertfall fått infoen :)

Endret av Danbannan
Lenke til kommentar
Aha.. Da får vi høre litt med gutta da..

Men de driver å flytter har jeg hørt?

Kansje dumt å bestille fra komplett da.  :hmm:

Noe annet som kan byttes til bedre?

Noe som vil redusere spill gleden no her?

9510761[/snapback]

Nei jeg syns ikke du skal bytte ut noe faktisk av oppsettet nå, helt opp til deg selvfølgelig men du kommer til og bli veldig fornøyd med det her :)

Når det gjelder komplett så ringte jeg inn på fredag (dagen jeg betillte mitt) og de sa at det kunne ta maksimalt opptill 6 dager fra bestilling til at de sendte pakken. Siden jeg så og si bare har handlet fra dem før så valgte jeg og handle fra dem igjen, :p

Sikkert andre her som mener det ikke er lurt men jeg kan jo si ifra når jeg mottar mitt osv hvis du vil.

Mvh Dan

Endret av Danbannan
Lenke til kommentar

PC-en så fin ut den, men ikke så veldig mye for pengene.

Strømforsyningen er som nevnt litt overkill. Du greier deg med en del watt mindre. Hvordan Toughpower er kvalitetsmessig vet jeg ikke, men Corsair, Seasonic, Mist og Enermax er bra merker å se etter. Spesielt får Corsair HX620 mye skryt for tiden (og den har mer enn nok power til din hardware).

4 GB RAM er fint, men det skal en del til for å få utnyttet det. Med mindre du vet du har behov for det, ville jeg heller kjøpt 2 GB, og oppgradert når behovet melder seg. Husk også at du må ha 64-bits OS for å få adressert så mye som 4 GB minne.

Raptor er ikke lenger så mye raskere enn de raskeste 7200 RPM diskene. Dessuten gir den veldig lite GB/krone.

8800 Ultra er overpriset. Kjøp det billigste GTX kortet du får tak i og klokk litt selv. Klokkinga er barnemat.

Creative X-Fi er bra, men trenger du det? Nå vet ikkje jeg hvilken versjon du har valgt, men de dyreste gir deg ikke så mye som du skulle forvente (etter min mening). De billigere X-Fi modellene forsvarer prisen litt bedre. Når det er sakt skal du være kresen for å bry deg om forskjellene mellom X-Fi og det integrerte lydkortet, og helst ha et BRA annlegg.

OK, det var tipsene for å spare litt penger..

Ellers synes jeg du bør gå for Samsung 226CW isteden for BW-utgaven. CW er garantert S-panel (det beste panelet), og koster bare noen få hundrelapper mer.

Når det gjelder CPU bør du helt klart få med deg G0 steppingen når du først kjøper. Har du forresten tenkt å klokke, bør du plukke med deg en bedre kjøler. E6850 vs Q6600 er en vankelig sak, men jeg synes konklusjonen til X-bit labs er ganske bra: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...0_12.html#sect0

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte dette oppsettet. Jeg bruker det på dell sin 24 tommer og er sykt fornøyd med det. Drar lett bioshock i 1920*1220 med alt på max.

9514461[/snapback]

Mitt oppsett :)

Kjempebra pc og jeg vet det er mye prat ang. Dual vs Quad.

Fremtiden er quad.

Har du planer om og kjøpe deg ny prosessor med det første? nei sa du? Sats på quaden..

Men Intel Core 2 Duo E6850'en er en knakanes god cpu det skal denn ha for.

ToLi er det overclocked eller på stock?

Endret av Danbannan
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte dette oppsettet. Jeg bruker det på dell sin 24 tommer og er sykt fornøyd med det. Drar lett bioshock i 1920*1220 med alt på max.

9514461[/snapback]

Mitt oppsett :)

Kjempebra pc og jeg vet det er mye prat ang. Dual vs Quad.

Fremtiden er quad.

Har du planer om og kjøpe deg ny prosessor med det første? nei sa du? Sats på quaden..

Men Intel Core 2 Duo E6850'en er en knakanes god cpu det skal denn ha for.

ToLi er det overclocked eller på stock?

9515077[/snapback]

Klokka den lett til 3,6 i går, men jeg har bare luft kjøling så det blir litt varmt.

Kjører den på 3,4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...