ahpadt Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Hei på dere alle Jeg skal starte på vgs til høsten, og tror jeg velger allmenn. Etter vgs så tenker jeg på NTNU (Siv.ing datateknikk), men man trenger noen "ekstra" realfag på vgs for å komme inn der har jeg sett. Hvilke ? Bare kom med noe hvis det er noe dere vil si Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Man trenger fysikk(2fy) og matte 3mx. Kjemi trenger du ikke. Realfagene får du også ekstrapoeng for, noe man trenger når man skal søke på NTNU :wink: Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg mente vgs, ikke cgs Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Trenger man bare fysikk 2fy og matte 3fx ? Jeg trodde man trengte kjemi og biologi også ? :-? Lenke til kommentar
consilium Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Neida. Hvis du vil, kan du godt ta biologi/kjemi. Det er som nevnt kun 2MX og 2FY du trenger. Saken er at du må fylle ut en timeplan (du får 30 timer i første, og i andre og tredje velger du mer og mer fag selv). For å spørre litt jeg også: Er det noen fordel å ha 3MX før man kommer til NTNU? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hei Hva er inntakskravet for å komme inn på NTNU? Jeg skal selv søke siv.ingeniør (data). Jeg går i første og skal ha kjemi, fysikk og matte (mx) til neste år. Hvor mange poeng må man ha for å komme inn? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Hei Hva er inntakskravet for å komme inn på NTNU? Jeg skal selv søke siv.ingeniør (data). Jeg går i første og skal ha kjemi, fysikk og matte (mx) til neste år. Hvor mange poeng må man ha for å komme inn? Jeg har sjekka http://www.ntnu.no/studtilbud/opptak.html#n2 skal stå på den siden et sted tror det er ca 57 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Det ser ut som om det "bare" er 3MX og 2FY ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå