Gå til innhold

Ikke engang biltilsynet kan BE reglene?

Techpoint

Anbefalte innlegg

Jeg håper at det var avisen som skrev feil her om dagen da de siterte en kontrollør fra biltilsynet.

De synes det var håpløst mye rart av biler og hengere, og på toppen av at folk måtte påse at bil og henger var i forsvarlig stand klarte de også å si at hengerens totaltvekt aldri skal overstige bilens egenvekt... (som forøvrig KUN gjelder de med klasse B førerkort)

Ikke rart det blir mye diskusjoner ang. bil og henger.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med at en utekontrollør kan reglene angående dette, og utifra tidligere erfaringer med aviser, så tror og håper jeg at avisen tar ting ut av sammenheng og tror det var dette som var det viktigste av alle de setningene vedkommende sa. :)

9518045[/snapback]

Jeg er enig med deg i det Marvil.

Men har selv opplevd at en utekontrollør var bråkjekk i tonen og krevde at vedkommende jeg satt på skulle hekte av henger og finne seg en annen trekkbil. Han mente jo selvfølgelig at han hadde lastet ulovlig mye på den bilen.

Selvfølgelig hadde sjåføren BE og oppfyllte alle kravene til lasting, så det ble en liten diskusjon mellom dem. Tror det ble litt pinlig for kontrolløren når kollegaen hans kom bort og sa at han burde gi seg og bare la oss kjøre videre.

Uansett så er det verd de 4000 kr det koster å få en E etter Ben på førerkortet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...