Theo343 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Etter at AVG Free edition ikke kunne kjøres på server lenger, samt at free edition ikke lenger ble supportert så byttet jeg på både PC-er og Server hjemme. På PC byttet jeg til Antivir PersonalEdition Classic som jeg var meget fornøyd med, med unntak av det irriterende reklamevinduet. På serversiden(w2k og w2k3) fantes det ingen gratisversjoner lenger, så der installerte jeg ClamWin som kjører scan hver natt. Men nå har jeg bestemt meg for å høyne prioriteten på skikkelige antivirusløsninger. - Norman har blitt bedre enn sitt gamle slitte rykte, så jeg hentet ned denne gjennom min nettbank som gir med dette til 2011 . - Norton har jeg via telenor, men jeg valgte heller Norman til PC bruk. Men hva skal jeg kjøpe til filserveren? Jeg har sterkt vurdert AVG sin kjøpeversjon for server, og jeg ønsker ikke en svær nettverksløsning med nettadministrasjon, det trenger jeg ikke og er i grunn bortkastede penger. Det hadde vært greit med en antivirusløsning for server som også beskytter mot rootkits og div. annet skit. EDIT: Jeg byttet akkurat til Norman på PC, og hadde som sagt antivir gående til i dag. 30min etter full scan med Norman på PC så fant Norman en trojaner! Dette beviser jo bare at gratisversjoner er for dårlig. Endret 16. september 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg har gode erfaringer både med Norman og Nod32. Norton vil jeg ikke ta i en gang. Makan til rakkverk og treg software finnes ikke. Min mening er at antivirus skal installeres og så ikke merkes, noen gang, uansett hva som skjer. Nod32 passer perfekt der, scanner kjapt og bruker lite ressurser. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Skal vurdere Nod32, har brukt det engang for lenge siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå