Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av emne i saeremne i norsk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm.. jeg trenger altsa hjelp til a finne emne i saeremne i norsk.

Det vi skal gjore er a velge en norsk forfatter, lese 3 boker, og sammenligne dem.

 

Noen som har noen tips pa gode, enkle, norske krimforfattere? :)

9504270[/snapback]

 

Du har jo gunnar stålesens varg veum, greie bøker det. evt stålesen sin 1900 1950 1999 serie, husker ikke avnet på den nå. Men vet ikke helt hvor jeg skulle begynt om jeg skulle sammenlignet dem.

 

Det du kan spørre om lov til som var mitt og noen andres itt særemne var at vi fant 4 bøker som hadde provosert da de ble gitt ut og sett på hvorfor akkurat disse bøkene provoserte på denne tiden. Gir litt mer rom en når man skal velge 3 bøker av samme forfatter, var egentlig en ganske interessant oppgave.

Vi hadde Christianiabohemen, sangen om den røde rubin, uten en tråd og "kristendommen - den 10ende landeplage" som våre bøker.

 

Om du skal bare ha 3 anbefaler jeg deg å droppe christianiabohemen, det var den "tyngste" av disse.

Lenke til kommentar

Jaja.. Her sit vi då i same båt.

 

Valet mitt har falt på EMNE, ved å lese om tre bøker som handler om erotikk. Eg veit det er litt uvanleg, men dette virka litt gøy.

 

Eg trur nok Jo Nesbø eller noko er kva du ser etter, rart at biblioteket ikkje hadde dei bøkene.

 

Ellers kan du sjå her for STOR liste over diverse tema/bøker/forfattarar som er aktuelle til særemnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...