Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Førsteinntrykk av Citroen C4

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Søren da! Prøver bare erte  :!:  Men innrøm nå at et C4 "skall" med Touran "innmat" hadde vært den perfekte bilen?

9527576[/snapback]

Det kan jeg nok ikke innrømme gitt :)

Av den enkle grunn at jeg ikke liker utseende til C4 :)

Dessuten så får man ikke plass til innmaten i touran i en C4... hehe

Bare ert i vei du.... ikke noe prob.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Søren da! Prøver bare erte  :!:  Men innrøm nå at et C4 "skall" med Touran "innmat" hadde vært den perfekte bilen?

9527576[/snapback]

Hvorfor holde kjeft, når man kan åpne den og fjerne en hver tvil...

:ermm:

Ellers, helt enig med det du skriver her GigaFlow.

Også omkring Touran og DSG-kassen, vurderer en tur til forhandler å få prøvekjørt en slik bil. Fattern kjøpte nylig en Touran varebil (minus omtrent alt ekstrautstyret, DSG-kassen og motoren), veldig god bil å kjøre, men har fått hørt deet "endel" ganger om hvor dumt det var å ikke kjøpe med DSG. :p

9527668[/snapback]

Godt det er noen som tar til fornuft... hehe

Neida... prøvekjør en touran med DSG så finner du det ut selv :)

God tur!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Blir uansett ingen Citroen på meg... så det kan vi nok like godt la ligge... hehe

9530175[/snapback]

Når det gjelder franske biler er vi helt enige! :)

Lenke til kommentar
PS! Jeg vet at jeg muligens irriterer mange her inne når det gjelder mine "skryt" av VW og eller tyske biler generelt. Når jeg ser litt tilbake så finner jeg mange poster hvor jeg hyller VW. Men det er da fritt frem for hver enkelt her og komme med slike poster... så lenge man har noe fornuftig og komme med.

9526118[/snapback]

Du vet at TDI-motorene til VW, 1.9-2.0l 2000-2007 egentlig ikke er så bra? De bruker litt rar pumpedyse-teknologi i steden for common rail som de fleste andre bruker i personbilmotorer. Gir noe ujevn innsprøytning og "skrangler" derfor litt ekstra på lave turtall. På papiret gir de god ytelse, men i praksis er det noen treskeverk. Den ultimate fallitterklæringen er jo at man på VW fra og med 2008-modellene har gått over til common rail :!: De har vel allerede begynt med piezo insprøytinig og common rail på de større Audi-motorene tror jeg. :hmm:

Uansett, når dette blir mer kjent vil jeg tippe prisen på brukt TDI av modellene og typen jeg nevner falle ganske kraftig når VW diesel av den nye typen begynner å dukke opp snart. Kommer an på hvor mye de dysser ned TDI-tabben sin eller ei...

9526676[/snapback]

Litt spesiell lyd og noe høyere støynivå, JA.

Men å kalle disse motorene for en fiasko, tja, hva skal man si?

VAG har banet vei for slike motorer i 15 år nå, og det er bare de siste 3-4 årene de andre merkene har kommet etter.

Og når det gjelder f.eks PSA-gruppen sin 1.6 HDI motor, så har jeg ikke noe problem med å høre hvilken guffe den går på, akkurat.

Hadde glatt tatt en 1.9 TDI PD 115 hk over denne.

Rett og slett fordi 1.6 liter er litt for lite.

Lenke til kommentar

Vel, VW TDI er tullemotorer, spesielt 1,9-utgaven som antagelig er en av norges mest solgte. Ja, vi er en gjeng lettlurte dieselidioter her på berget. Jeg må også inntrømme at jeg rister på hodet når jeg ser en Touran TDI på grønne skilter... :nei:

Har ikke troen på at deres 1. generasjon common rail på flere år skal være det beste man kan oppdrive på markedet i 2008.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Vel, VW TDI er tullemotorer, spesielt 1,9-utgaven som antagelig er en av norges mest solgte. Ja, vi er en gjeng lettlurte dieselidioter her på berget. Jeg må også inntrømme at jeg rister på hodet når jeg ser en Touran TDI på grønne skilter...  :nei:

Har ikke troen på at deres 1. generasjon common rail på flere år skal være det beste man kan oppdrive på markedet i 2008.

9530631[/snapback]

VW TDI er tullemotorer...?

Du rister på hodet av Touran med grønne skilter...?

Jeg stoler nok mer på tester rundt om kring på nettet som skryter VW TDI opp i skyene. Bortsett fra at den har noe ukultivert gange. Her snakker jeg da altså om nye motorer.

Hvis du synes disse testene bare er tull og oppspinn, for du jo sef. synes det... men jeg mener du ikke har så alt for mye å fare med når det gjelder dette utsagnet.

Men hvem vet... kanskje du prøver og erte litt igjen...? :)

Skal du erte, så får du nok komme med sterkere saker enn dette.. og kanskje også noe som har rot i virkeligheten. hehe.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke finlest tråden her, men jeg synes at Citroen skal ha stor kudos for en viktig ting: De tør! VW er stort sett det samme opp igjen og opp igjen, og for mange blir det kjedelig i lengden, og derfor syns jeg at Citroen skal ha respekt for at de tør tenke annerledes.

Lenke til kommentar
De skal ha respekt for at dem PRØVER... det har du rett i.

Bare litt synd for dems del at dem ikke helt får det til å klaffe.

Men kan jo hende at dem ikke har ambisjoner om å konkurere med VW da, men heller holde seg noenlunde sterke der dem er.... Ikke vet jeg.

9534508[/snapback]

Har vel ganske forskjellig kjøpergruppe disse bilene også da...

Lenke til kommentar

Men kan jo hende at dem ikke har ambisjoner om å konkurere med VW da, men heller holde seg noenlunde sterke der dem er.... Ikke vet jeg.

9534508[/snapback]

Det er da ikke noe poeng i og prøve og lage en bedre Golf enn det VW gjør selv, C4 har sine egne kvaliteter som tiltaler de som se de, at en VW mann ikke greier og se disse er ikke spesielt overraskende. C4 er gudsjelov ingen Golf og det er det nok kunder som setter stor pris på.

Lenke til kommentar

9534508[/snapback]

Det er da ikke noe poeng i og prøve og lage en bedre Golf enn det VW gjør selv, C4 har sine egne kvaliteter som tiltaler de som se de, at en VW mann ikke greier og se disse er ikke spesielt overraskende. C4 er gudsjelov ingen Golf og det er det nok kunder som setter stor pris på.

9573731[/snapback]

Fullstendig enig!

Man må bare velge det man selv liker best :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

9534508[/snapback]

For min del hadde citroen hatt større respekt hvis dem lot være å prøve..

Lenke til kommentar

Da er vi enige da :)

C4 er gudsjelov ingen Golf og det er det nok kunder som setter stor pris på.

Sikkert noen som setter pris på det kanskje... Men i følge statistikken, så ser det jammen meg ut som om Golf leder med glans :)

Det er jo statistikken vi må se på.... hvertfall hvis målet er å selge flest mulig biler. Mulig Citroen ikke har som mål og selge flest mulig biler, men biler til en viss kundegruppe. Men da har dem jo allerede bestemt sin skjebne. De kommer alltid til å være merket som bare noen forguder.

Lenke til kommentar
"Men i følge statistikken, så ser det jammen meg ut som om Golf leder med glans"

- Toyota Corolla/Auris ...

"De kommer alltid til å være merket som bare noen forguder."

- Og det er vel der de strengt tatt vil ligge også.

9577654[/snapback]

Jeg mente leder med glans over Citroen...

Så lenge Citroen trives der dem er så er det jo greit.

Da skulle vi være enige så langt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...