Lonestarr Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg har en helt ny Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA. Det jeg er litt nervøs for er en litt merkelig klikkelyd. den "knirker" på en måte når den jobber Er dette et problem? I såfall hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg har selv en Samsung disk, og min lager også klikkelyder. Hos meg er det ikke noe gale med selveste Harddisken. Jeg har tatt en full test på den, både med et 3parts diagnoseverktøy og med produsentens diagnoseverktøy for å utelukke feil. Denne klikkelyden ble hos meg redusert etter jeg fikk Antec Sonata III kabinettet og installerte Harddisken på de medfølgende silikonføttene. Om denne klikkelyden virkelig irriterer deg, har du jo produkter som; Scythe Quiet Drive -og- Nexus Drive-A-Way Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg har 4 slike disker og alle klikker Lenke til kommentar
tole Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Generelt pleier diskene å ryke en stund etter at de starter å lage klikkelyder. Får håpe det ikke er feil på diskene men bare en egenskap med denne serien. Kan uansett være greit å ha SMART-monitorering på og følge med denne. Selv er jeg godt fornøyd med HDD Health som finnes her: http://www.panterasoft.com/download.html Har ikke testet i Vista, men funker fint i XP. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det merkelige er at det virker som de "klikker" mer i vista en de gjorde i xp Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Dei klikkelydene du høyrer i vista er eit eller anna strømsparing. Det kan du skru av, slik at diskene dine spinner heile tida, eller i allefall sette opp tida til eit par timer. Les denne tråden for å endre på det. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=827671 Men har du klikkelyder med strømen på heile tida ville eg tatt ein sjekk av disken, kopier i allefall ut datanene som er på disken om dei er viktige for deg. ha alttid backup av viktige ting! Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Takk for svar alle sammen. Hjalp ikke å fikse på strømsparer greia i vista.. lager fortsatt klikkelyder. Skal sjekke det opp litt mer. holder på å sjekke harddisken for feil nå, så det gjenstår å se om det er noe galt med den Noen som vet hvor lang garanti det er på disse Samsung diskene? Endret 16. september 2007 av mr_tambourine_man Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Sjekka disken med HD Tune nå. Ingen feil på harddisken sier den. Svenni212000, hvordan programmer brukte du for å sjekke disken? Er kanskje også lurt å nevne at hver gang harddisken begynner å lage disse klikkelydene/knitrelydene blinker det i den blå lampa foran på kabinettet. virker som om det er hver gang den jobber med noe Endret 18. september 2007 av mr_tambourine_man Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har mailet Samsung og MPX (de jeg kjøpte harddisken fra). De sier at det ikke er noe farlig. klikkelydene er bare leserhodet som beveger seg. Jeg har til og med tatt opp lyden og sendt den til dem, og de mener at det ikke er noe farlig. bare normale lyder harddisker lager når de jobber. Jeg får fortsatt ingen bad blocks med HD tune, så jeg tror ikke det er noe å bry seg om.. men jeg leser fortsatt i en del forumposter rundt omkring at det er farlig med klikkelyder fra harddisken vet ikke helt hvem jeg skal høre på.. Lenke til kommentar
tole Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Når det er snakk om klikkelyder mener jeg lyder som er mye høyere og sjeldnere enn de vanlige lydene disken lager når den skriver og leser. Mer som en skikkelig *klank* lyd. Alle diskene jeg har hatt som utvikler denne typen lyder har feilet kort tid etterpå. Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Når det er snakk om klikkelyder mener jeg lyder som er mye høyere og sjeldnere enn de vanlige lydene disken lager når den skriver og leser. Mer som en skikkelig *klank* lyd. Alle diskene jeg har hatt som utvikler denne typen lyder har feilet kort tid etterpå. Det er nok de vanlige lydene jeg hører Harddisken lever fortsatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå