Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fryktelig ustabil fps


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjører nå min nye pc, og prøvd en del spill, blant annet MoH AA Spearhead fra 2002 eller 2003 (skulle tro at min maskin kunne kjøre dette spillet MER enn greit nok)

 

FPS'n ligger rundt 100, noen ganger går den ned til 50, andre ganger opp til 200. Med min gamle pc lå jeg nesten dønn stabil på rundt 100. Har hørt fra andre med dårligere PC-er enn meg, og dems har aldri gått under 200. Noe må jo være galt ?

Hvis noen kunne kommet med en eventuell løsning hadde det vært fint :D

Enkelte steder, hvis jeg ser ned på bakken, så går fps'n min opp til 800, så jeg ser ihvertfall potensialet til denne PC-en...........

 

Specs:

 

Antec Performance One P182

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

Club3D Geforce 8800GTS 320MB PCIe

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775

LC Power 550W "Silent Giant-Green Power"

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kompis som jeg bygde en E6600 og 8800 GTS for. (Har merket det selv også). At når maskinvaren blir sterk nok, så må du bruke så høy oppløsning og mye AA/AF som mulig. For hvis du kjører på lave innstillinger så går faktisk spillene dårligere, det blir mer hakking osv. Høres rart ut.

 

Men det høres ikke helt ut som det er det som er problemet ditt, da den restarteres.

 

Du har sjekket virus ol.?

 

Sjekket om alt sitter fast, at ikke CPU vifte har løsnet, eller stoppet osv

 

 

At du får 800 FPS når den ikke har noe å gjøre er ikke unormalt. Får rett som det er 999 hos meg når ting ikke skjer. Prøv heller nye Medal of Honor. Får du 100 FPS der med alt på fullt, da er det noe galt :) Ligger på ca 30-40 selv, og dumper ned til 15 når det skjer utrolig mye, og man ser mye av stedet.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Har du oppdatert drivere i det siste etter at det ble ustabilt f.eks? Jeg vet av erfaring at f.eks om du har skrudd av vertikal sync så får du høyere fps men veldig ustabil fps. Den kan variere fra et mye større fps område enn når du har på vertical sync. Men som oftes er det drivere som har en del å si her også. Så noenganger så burde du faktisk rerolle tilbake til eldre drivere. Ligger vel en del info om hvilke drivere som passer best til skjermkortet ditt på forums, kanskje omegadrivers er verdt å teste og.

Lenke til kommentar
Har du oppdatert drivere i det siste etter at det ble ustabilt f.eks? Jeg vet av erfaring at f.eks om du har skrudd av vertikal sync så får du høyere fps men veldig ustabil fps. Den kan variere fra et mye større fps område enn når du har på vertical sync. Men som oftes er det drivere som har en del å si her også. Så noenganger så burde du faktisk rerolle tilbake til eldre drivere. Ligger vel en del info om hvilke drivere som passer best til skjermkortet ditt på forums, kanskje omegadrivers er verdt å teste og.

9506168[/snapback]

hmm lasted ned siste versjonen fra nVidia sin side, aldri hørt om omegadrivers, hvor kan jeg få tak i det? :)

 

Var inne å så i maskinen, alle viftene gikk som det skulle

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar
hmm lasted ned siste versjonen fra nVidia sin side, aldri hørt om omegadrivers, hvor kan jeg få tak i det?  :)

 

Var inne å så i maskinen, alle viftene gikk som det skulle

9506173[/snapback]

 

Her kan du få tak i drivere fra Omegadrivers: www.omegadrivers.com

 

Jeg er nedenfor blitt gjort oppmerksom på at den riktige URL'en er: www.omegadrivers.net. Jeg beklager misforståelsen :blush:

Endret av Frikken
Lenke til kommentar
Har du oppdatert drivere i det siste etter at det ble ustabilt f.eks? Jeg vet av erfaring at f.eks om du har skrudd av vertikal sync så får du høyere fps men veldig ustabil fps. Den kan variere fra et mye større fps område enn når du har på vertical sync. Men som oftes er det drivere som har en del å si her også. Så noenganger så burde du faktisk rerolle tilbake til eldre drivere. Ligger vel en del info om hvilke drivere som passer best til skjermkortet ditt på forums, kanskje omegadrivers er verdt å teste og.

9506168[/snapback]

 

Med Vertical Sync så kommer ikke FPS over 60, men det hender den dropper ned hvis det skjer mye. På eldre spill som ikke krever mye så er det best med V.sync på, men nyere spill som krever mye maskinvare så greier man aldri å komme oppimot 60. Da er det bedre å droppe og få mer variabel FPS, men tidvis glattere bilde når det ikke alltid skjer for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...