Bob_3 The Builder Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Men det burde ikke skape bråk. Som det er nevnt tidligere i posten, hvorfor skal muslimer være freda, og ha rett til å ta menneskeliv fordi de misliker en tegning? Som en person sa i posten(orker ikke lete fram og sitere): "Når folk dreper hverandre på grunn av tegninger, sier det seg selv at det ikke er tegningene det er noe galt med". Lenke til kommentar
Juden Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Men det burde ikke skape bråk. Som det er nevnt tidligere i posten, hvorfor skal muslimer være freda, og ha rett til å ta menneskeliv fordi de misliker en tegning? Som en person sa i posten(orker ikke lete fram og sitere): "Når folk dreper hverandre på grunn av tegninger, sier det seg selv at det ikke er tegningene det er noe galt med". 9531581[/snapback] The world is so fucking messed up with everything in it! EDIT: bedre nå eller? Endret 19. september 2007 av Savage-Garden Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Nei; folket er messed up, ikke verden... Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Men det burde ikke skape bråk. Som det er nevnt tidligere i posten, hvorfor skal muslimer være freda, og ha rett til å ta menneskeliv fordi de misliker en tegning? Som en person sa i posten(orker ikke lete fram og sitere): "Når folk dreper hverandre på grunn av tegninger, sier det seg selv at det ikke er tegningene det er noe galt med". 9531581[/snapback] Ville bare få frem dette igjen. Meget godt sagt. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Mhm, husker ikke hvem som sa det, orka ikke lete. Men jeg synes det var et meget passende og godt sitat. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Blir så jævla irritert på hysteriet med de jævla tegningene. Ingen vet hvordan mohammed ser ut! Da kan de heller ikke si at det er han på tegningene. Hvis noen vet hvordan han ser ut må de tegne en tegning så alle får se. Lenke til kommentar
Nonzchi Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) - - - - Endret 21. september 2007 av Nonzchi Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 USA er ute olje og vil utrydde de Arabiske landene. 9530420[/snapback] Vær så snill, kutt ut med slike tåpelige utsagn... Lenke til kommentar
Juden Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 USA er ute etter olje og vil utrydde de Arabiske landene. 9530420[/snapback] Vær så snill, kutt ut med slike tåpelige utsagn... 9548166[/snapback] Redd for sannheten, hva? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 tåpelig gjort å tegne tegningene på ny når man så hva som skjedde forige gang. Jeg synes Sverige bare skulle unnskylt seg og unngått emr bråk 9504878[/snapback] Jeg er ikke enig, når man vet hva som skjedde forrige gang, så viser det i mine øyne det er på sin plass å tegne slike tegninger, man kan ikke la seg styre av den slags trussler, og videre må man fortsette å karikere til folk ikke orker å hisse seg opp over det lenger. AtW Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 USA er ute olje og vil utrydde de Arabiske landene. 9530420[/snapback] Vær så snill, kutt ut med slike tåpelige utsagn... 9548166[/snapback] Det beste er bare å ignorere dem. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Skjønner du ikke at USA har manipulert hvert eneste menneske i hele midtøsten og der skyldig i alt galt på jord? Jeg er en idiot. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 USA er ute etter olje og vil utrydde de Arabiske landene. 9530420[/snapback] Vær så snill, kutt ut med slike tåpelige utsagn... 9548166[/snapback] Redd for sannheten, hva? 9548776[/snapback] Nei jeg liker sannheten, kan du ikke si fra når du finner den? Anyway. Jeg synes det er sykt at slikt skal skje. Det er jo ikke rart at man og sier at "Ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer", for det er jo slik det fremstilles i dagens samfunn. De skal få herpe med vår religion, men så snart de får tilbake med samme mynt er det enten rasitisk eller så blir man drapstruet. For en syk verden. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 USA trenger en ekstern fiende for å lede oppmerksomheten bort fra interne problemer. Lenke til kommentar
Campus Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Det store spørsmålet er: Hvorfor tegne Muhammed i en hundekropp når man vet at dette er et ømt punkt for muslimene? 9531141[/snapback] Fordi man ønsker å provosere. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Til de som mener man skal unngå tegninger for ikke å provosere: Skal man også unngå karrikaturer av Hitler fordi det kan komme til å provosere nazister? Endret 24. september 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Til de som mener man skal unngå tegninger for ikke å provosere:Skal man også unngå karrikaturer av Hitler fordi det kan komme til å provosere nazister? 9564818[/snapback] Hvis du mener nazisme og islam er samme greien tror jeg ikke du og dem du henvender til kommer til å forstå hverandre noen gang? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Til de som mener man skal unngå tegninger for ikke å provosere:Skal man også unngå karrikaturer av Hitler fordi det kan komme til å provosere nazister? 9564818[/snapback] Hvis du mener nazisme og islam er samme greien tror jeg ikke du og dem du henvender til kommer til å forstå hverandre noen gang? Jeg mener at alle religioner kan sammenlignes med det verste i menneskehetens historie, men det var ikke det som var poenget mitt. Problemet var om vi skal være redd for å provosere alle grupper som sier at vi ikke får lov å kritisere dem. Endret 24. september 2007 av robertaas Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Til de som mener man skal unngå tegninger for ikke å provosere:Skal man også unngå karrikaturer av Hitler fordi det kan komme til å provosere nazister? 9564818[/snapback] Hvis du mener nazisme og islam er samme greien tror jeg ikke du og dem du henvender til kommer til å forstå hverandre noen gang? 9565178[/snapback] Tolker det ikke slik, og henger meg på den der. Satirer og karikaturer av Hitler er jo støtende for ny-nazistene, det er jo deres frontfigur og "leder", hva er forskjellen på de 2 ikonene? Er det bare fordi vi i vesten anser Hitler som ond at det gjør det "OK"? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Problemet var om vi skal være redd for å provosere alle grupper som sier at vi ikke får lov å kritisere dem. 9565269[/snapback] I så fall er svaret nei, man skal ikke sensurere seg utifra frykt for gjengjeldelse. Det er noe jeg aldri har ment, men da snakker jeg kun for meg selv. Om disse tegningene kun virket fornærmende på al-Qaida og den slags ville jeg gladelig oppfordret hver og en til å komme med flere. Men så er ikke tilfelle, selv islams svar på Mor Theresa ville ikke syntes noe om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå