Myagos Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Da prøver jeg meg på en ny tråd siden jeg mislykket litt i den forrige med å få igang en diskusjon rundt dette. Som sagt har Sverige nå, som skjedde med Norge og Danmark for en stund siden fått trusler fra Al-Qaida fordi en tegner har laget et bilde av Muhammed i en hundekropp. Al-Qaida truer med angrep på Svenske interesser som Ikea, Ericsson og Volvo hvis ikke den svenske regjeringen beklager trykking av Muhammed-tegningen. Al-Qaida lederen har også lovet en dusør på 150 000$ til dem som skjærer strupen av tegneren og blør han som et lam pga "ugjerningen". Hva burde Sverige gjøre? Skal dem respektere dems krav om en unskyldning og eventuelt forby tegninger av Muhammed eller skal dem respektere tegnerens krav på ytringsfriheten sin? (Hvis mod kunne få til en pol hadde det vært hyggelig) Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Personlig føler jeg at Al-Qaida og "de" overreagerer på alt som har med relgion og gjøre. Og her går de over streken! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Islams kalender står nå på år 1428 og i likhet med kristendommen på den tiden ser det ut som om de fremdeles er i den mørke middelalder hvor de anda ikke har klart å skille stat og religion. Når man ser på hvor mange millioner som ble drept av kristendommen i middelalderen så har man en anelse om hva vi kan forvente oss av Islam. Religion er en vederstyggelighet. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 - Ericsson kan de vell bare ta. Det er vell nå kjøpt op av Sony, og kan knapt nok lenger kalles Svensk?! - Volvo er solgt til bilprodusenten Ford for snart 10år siden, så det kan ikke kalles Svensk det heller. - IKEA er fremdeles Svensk og et bombemål. Nå kan folk kalle meg rasist, tyran, eller hva de måtte ønske. Men grunnet USA og stor dels media har den vestlige befolkningen blitt livredde de Al-Qaida folkene. Hadde det ikke vært for at vi andre vestlige land er så barmhjertige og hold USA litt i tøyler, ville det gått en uke så ville Al-Qaida Land sett ut som dette; Hele skremeslpropagandaen startet da de rasserte to av de styggeste skyskraperene i NY. Jeg sier nå ikke at jeg er enig i Al-Qaidas gjerning, jeg sier bare jeg synes Twin Towers var dø-ugly utseende messigt. Det finnes mer stilfulle skyskrapere i NewYork. For å sette en avsluttning på dette, så er ikke vi deres nikkedukker. Vi har våres egen tro, våres egne regler og vår egen ytringsfrihet. Jeg nekter plent å bli styrt av noen så kaller seg Al-Qaida! Om de ikke roer seg med sine trussler, er det på høy tid vi kommer med noen trussler selv. Jeg fordømmer krig og elendighet, men alt har sine grenser. Vi kan ikke stå å ta imot i all evighet. Og helt til slutt; Nå snakker jeg i hovedsak om overreligiøse grupper som Al-Qaida. Man kan ikke gre alle under samme kam. Og jeg er sikker på at det finnes folk der nede som ikke ønsker noen noe vondt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Og helt til slutt; Nå snakker jeg i hovedsak om overreligiøse grupper som Al-Qaida.Man kan ikke gre alle under samme kam. Og jeg er sikker på at det finnes folk der nede som ikke ønsker noen noe vondt. De fleste ønsker nok ikke andre noe vondt. Grupper som Al-Qaida er ikke spesielt religiøse, de bruker bare religion som påskudd. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 tåpelig gjort å tegne tegningene på ny når man så hva som skjedde forige gang. Jeg synes Sverige bare skulle unnskylt seg og unngått emr bråk Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Tegner man Muhammed (99% av muslimene heter det, trenger jo ikke være pedo profeten dems man tegner) nok ganger, vil ingen bry seg til slutt og det vil bli normalisert. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 tåpelig gjort å tegne tegningene på ny når man så hva som skjedde forige gang. Jeg synes Sverige bare skulle unnskylt seg og unngått emr bråkHvordan klarte Europa å komme seg seg over middelalderen og redusere innflytelsen til kirken? Ved å ikke utfordre eller kritisere kirken og kristendommen? Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 hvorfor stengte moderatoren den forje tråden?? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å si unnskyld. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det er nok ikke det å si unnskyld som er så vanskelig. Hvis man sier unnskyld gir kan man sende ut feil signaler. Da viser man at man lar seg skremme av trusler, og da ligger jo veien videre åpen for organisasjoner som Al-Qaida. Samtidig så blir det bråk hvis de ikke sier unnskyld, så man må veie dette opp mot hverandre. Utrolig synd at slike idioter (snakker om fanatikerne) skal gjøre livet vanskeligere for alle andre muslimer som vil leve et normalt liv i fred. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Al Quida er ikke verdt og høre på. La dem snakke til døve ører. Lenke til kommentar
messo Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Man sier ikke unskyld for noe man ikke angrer på. Dette med muhammed tegninger er mer politisk en religiøst. De fleste muslimer er ikke så gærne på at folk tegner profeten deres som de fleste har fått intrykk av. Når redaktøren i magazinet trykket de beryktede tegningene, så var det imamer i østlige land som hauset opp stemningen og malte fanden på veggen. Bare uker før muhammedoppstyret var det i egyptiske aviser trykket andre bilder av profeten, uten at folk løftet en finger. Og tanken på at østlige terrorgrupper skal bry seg med hva svenkser tegner er i utgangspunktet absurd. Verden er syk. Hør gjerne på Bo Kaspers Orkester / "Dansa på min grav", for en beskrivende tekst om dagens politiske og religiøse situasjon. Endret 16. september 2007 av messo Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å si unnskyld. 9505741[/snapback] Fordi det å unnskylde seg impliserer at en har gjort noe galt. Jeg mener ikke at vi skal drive selvsensur fordi noen andre har valgt å være religiøs. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Altså.. Jeg hadde en slags forståelse av at de kunne angripe twin towers etter flere års Amerikansk tilstedeværelse i Afghanistan osv., men å begynne å skrike og snakke om terrorhandlinger etter et par tegninger får meg til å begynne å lure på om disse gutta egentlig er så skumle. De oppfører seg som en gjeng femåringer!! Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Fordi det å unnskylde seg impliserer at en har gjort noe galt. Jeg mener ikke at vi skal drive selvsensur fordi noen andre har valgt å være religiøs.9506030[/snapback] Jeg tenker at det vil være bedre å si unnskyld for noe en ikke mener er galt, enn å starte enda større konflikter og kanskje slik at svenske liv går tapt. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 - Volvo er solgt til bilprodusenten Ford for snart 10år siden, så det kan ikke kalles Svensk det heller. 9503901[/snapback] Rettelse - Volvo Cars er solgt til Ford, ikke Volvo. Ellers håper jeg ikke Sverige unnskylder noe som helst, men ignorerer slike begredelige organiasjoner som Al Quida. Lenke til kommentar
messo Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Så er det vel også et poeng at det ikke er "Sverige" som nasjon som samlet har bestemt seg for å publisere slike bilder. Det er en privatperson som har tegnet bildene. Derfor syns jeg det er litt rart at de trekker inn svenske bedrifter osv som er helt uskyldig i denne saken. Det vitner om en meget lav inteligens eller et veldig stort og bredt hat. Endret 16. september 2007 av messo Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Fordi det å unnskylde seg impliserer at en har gjort noe galt. Jeg mener ikke at vi skal drive selvsensur fordi noen andre har valgt å være religiøs.9506030[/snapback] Jeg tenker at det vil være bedre å si unnskyld for noe en ikke mener er galt, enn å starte enda større konflikter og kanskje slik at svenske liv går tapt. 9506056[/snapback] Og en slik sirkel vil ikke få slutt på noe av dette hyperreligiøse tullet i midtøsten. Ingen ønsker at svenske liv skal gå tapt, på samme måte som at ingen ønsket at norske liv skulle gå tapt når dette sirkuset sist var i "byen". Men ytringsfrihet (og dervar friheten til å tegne hva en vil) er så fundamental og grunnleggende i et demokrati, at jeg ikke vil la noen tullinger manipulere våre ytringer med vold og drapstrussler. Det som skjedde på 1700-tallet i Europa må skje både i Midtøsten og også i USA. Lenke til kommentar
Crex Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Man skal ikke bry seg! hvis de vil ha krig er det det de skal få.... hvis de angriper sverige, håper jeg alle andre siviliserte land i verden angriper dem... jævla terroristsvin!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå