Gå til innhold

Tips for treningsprogram/kosthold?

Anbefalte innlegg

God kveld.

Føler man endelig har fått motivasjonen tilbake for trening.

Bestemt meg for å begynne på noe kampsport igjen, tenkt på kick/thai boxing. Har ikke helt bestemt meg, noen meninger?

Skal starte på studio.

Noen som har tips til øvelser?

Lyst til å trene:

-Mage

-Rygg

-Bryst

-Overarmer (Virker noe mindre enn underarmer)

Har lyst å trene spenst i benene, tenkt å begynne med akrobatikk når man kommer hjem til Norge igjen.

Noen tips til kosthold/kosttilskudd?

Helt blank på det området.

Har trent:

-Teakwan DO

-Akrobatikk

-Fotball

Aktivt i omtrent 7-9 år, opptil 11 treninger i uka.

Mvh Thomas

Tusen takk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt deg å fokusere på basisøvelser, og legge på 1 eller 2 øvelser vis du føler behov for det.

De basisøvelsene du burde fokusere på er; Knebøy, Benkpress, Markløft, (Roing), Militærpress/Arnoldpress.

Vis du søker på copper-guns.com eller noe, (google) så for du video av åssen øvelsene skal gjøres.

Prøv å kjør tungt på basisøvelsene, 5-8reps, 3-4set. heller litt fler reps på isolasjonsøvelsene vis du tar med det.

Ikke gjør en stor feil som de fleste gjør. De overtrener biceps og triceps altfor mye. Ta heller 1 eller 2 øvelser på bi -og triceps.

For vis du tar Arnold og Benkpress får du trent mye triceps (egen erfaring)

Markløft og Roing tar også mye på bicepsen (føler at de ikke tar like mye som arnold og benk gjør på triceps, derfor kjører jeg 1 øvelse mer på biceps en triceps, egen erfaring her også)

Kosthold: Få i deg nok proteiner! du skal ha 2 - 2.5 gram proteiner per kroppsvekt.

Gjerne del shakene utover dagen. jeg tar nå 3 shaker. (morgen, 1time før trening og rett etter)

Husk også å få i deg nok karbohydrater og sunt fett vis du vil bli stor, blir ikke veldig stor på kun proteiner.

Håper det var til hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...